Life is short- travel it well!

Rhodos bedankt!

Bedankt Rhodos!!!!

Onderstaand stukje had ik al bijna een maand geleden klaar om op de site te zetten. Het een en ander is in de tussentijd verandert, maar desondanks wil ik jullie het niet onthouden. Rhodos, bedankt!!!

Bedankt voor de leuke tijd hier. Al is ‘leuk' de understatement van de eeuw.
Bedankt voor de enorm leuke mensen die ik hier heb leren kennen, en die ik zo erg ga missen!!!! Lang leve Hyves, Facebook, Internet, Skype, de telefoon en ansichtkaarten!!!! Ooooh lieve mensjes,
Bedankt voor het feit dat er een barstreet is, waar ik vele uurtjes heb doorgebracht. In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik niet alles kan navertellen van die avonden, maar ze waren altijd geweldig!
Bedankt voor mijn collega's, zonder hun was mijn tijd noooooit zo leuk geweest, ik had het niet beter kunnen treffen en heb geweldige tijden met hun gehad!!!
Bedankt voor het mooie weer; de temperaturen waartijdens menig mens hier zuchtend en steunend door het leven ging, maar wat ik heerlijk vond en waar ik geen last van had.
Bedankt dat ik hier van een brunette naar een blondine ben omgetoverd: met grote dank aan de zon. Ook bedankt voor de witte tenen die ik heb als gevolg van het eeuwig dragen van pumps.
Bedankt voor het feit dat je wasje hier binnen 2 uur droog is; met grote dank aan de wind!
Bedankt dat ik ook hier mijn onhandige kunsten kon uitvoeren. Een kleine greep: vallen op de busparking bij de aankomende mensen, wekenlang in je info vertellen over een beroemde familie genaamd ‘Dionysos' en er later achterkomen dat die familie ‘Diagoras heette', de slappe lach krijgen tijdens het praatje in de bus, boos toeteren tegen een scooter die je tegemoet komt rijden in een eenrichtingsstraat en er pas naderhand achterkomen dat jij degene was die verkeerd reed, bijna op mijn gezicht gaan bij het uitstappen van de bus, stoer naar een groep buschauffeurs zwaaien vanuit je auto en die vervolgens af laten slaan, enveloppen vergeten mee te nemen naar de luchthaven voor de arriverende mensen, van de trap vallen....
Bedankt voor de mooie uitzichten, de uitzichten die ik iedere dag zag, maar die nooit verveelden.
Bedankt voor het lekkere eten. Het eten waar je gegarandeerd de dag erna van uit je mond stonk -lang leve de tzatziki!- en waarvan je het idee kreeg dat zodra je je mond open deed, er een walm uit kwam.
Bedankt voor het feit dat ik er hier achter gekomen ben wat voor werk ik wil doen! Dat dit werk, mijn werk is!
Bedankt voor alle leuke avonden, nachten, waarin ik al dan niet weer kruipend vroeg in de ochtend thuis kwam aanzetten.
Bedankt voor het me laten thuisvoelen hier, wat al zo snel was!
Bedankt voor de harde wind aan de westkant van het eiland; dat heeft mijn scootercapaciteiten sterk verbeterd: menig keer werd ik bijna omver gewaaid!
Bedankt voor de vele (goedkope) kledingwinkels hier, hierdoor moest ik mij een extra koffer aanschaffen!
Bedankt voor het feit dat er zoiets als ‘Vodafone CU' op dit eiland bestaat: ongelimiteerd bellen met andere personen die ook Vodafone CU hebben, heel handig, waardoor ik in 5 maanden tijd ruim 42 uur gebeld heb, 36 uur gebeld ben geworden, 1714 smsjes heb verstuurd en er er 3202 heb ontvangen!!
Bedankt dat je me zo druk hebt bezig gehouden, met mijn werk, met mijn collega's en met alle mooie dingen die hier te doen zijn, dat ik te druk bezig was om met regelmaat een teken van leven te sturen naar de mensen in Nederland.
Bedankt voor al die mensen die je mij hebt leren kennen die deze tijd tot zo'n mooie tijd gemaakt hebben!
Bedankt dat ik hier ingeburgerd ben in het verkeerd. Verkeersborden negeer ik bijna allemaal en het enige waar ik nog op let zijn stoplichten en stopborden. Aan de snelheid houd ik mij niet en zebrapaden liggen er echt voor de sier en hebben geen functie. Bedankt voor deze vrijheid in het verkeer en dat ik mij daar veilig doorheen heb mogen bonjouren. Daarbij ook bedankt dat ik zo geïntegreerd ben, dat ik waarschijnlijk in Nederland ontzettend moet gaan wennen aan alle betuttelende regels in het verkeer.
Bedankt voor het feit dat ik op een begeven moment zo gewend was aan het feit om op een scooter te rijden, dat ik als ik ergens liep, de neiging had in mijn achteruitkijkspiegel te kijken.
Bedankt voor de ontwikkeling van de bussen-radar. ‘Onze' bussen zijn meestal blauwe bussen. Als we ergens op een terras zaten, als ik op de scooter zat of waar dan ook was en ik signaliseerde iets blauws in mijn ooghoeken, stonden mijn zintuigen op scherp en keek ik meteen naar wie de buschauffeur was. ;-) Ook leuk; met collega's op een terras. Zodra er een bus voorbij kwam, keken we met z'n allen op. ;-) (Eindelijk kon ik de meeste buschauffeurs herkennen; zit het seizoen erop!)

Bedankt voor het feit dat veel Grieken, als je naar hun toe komt met een probleem, erop reageren met: 'what can I do about it'. Vergeef me als ik dat straks in NL ook doe.
Bedankt dat de populairste cabrio die hier verhuurt wordt aan toeristen, de VW Beetle is!
Bedankt voor het geheimschrift wat de Griekse taal heet! En niet alleen de Griekse taal, ook het Griekse schrift is abracadrabra, maar gelukkig kan ik het enigszins wel ontcijferen!
Bedankt voor de muggen, die mij eerst vrolijk iedere nacht aan het vergezellen waren, maar mij toch al na zo'n drie maanden voor gezien hadden. Ik was al erg blij, maar in september kwamen deze muggen toch weer mij opzoeken.
Bedankt voor de kakkerlakken, die het erg fijn vonden om in mijn kamer te vertoeven en mij af en toe onaangekondigd te verrassen met hun aanwezigheid. Deze bleven gelukkig, in tegenstelling tot de muggen, mij tot in het einde der dagen vergezellen.
Bedankt dat ik hier in 5 maanden een stukje van Griekenland heb leren kennen. Een land dat ik van tevoren alleen uit verhalen kende en een eiland, waar ik slechts de naam van kende, maar verder niets en wat nu echt een thuis voor mij geworden is.
Bedankt voor het feit dat is gebleken dat mijn hart toch nog niet helemaal opgevuld is...blijkbaar was er toch nog genoeg plaats voor nog een land wat ik bij kan schrijven in mijn hart. Na Ghana en Egypte zit Griekenland, Rhodos er nu ook in. Welk land het grootste stuk in mijn hart heeft kan ik niet zeggen, daardoor zou ik het gevoel hebben de andere twee landen tekort te doen...
En naast Rhodos, wil ik natuurlijk jullie ook allemaal bedanken. Mijn beste, trouwe volgers van deze site! Ondanks dat ik buiten mijn site om nogal behoudend was in tekens van leven geven vanuit Rhodos, waren jullie er toch altijd om mijn verhalen te volgen of mijn ‘Wie Wat Waars' te lezen op Hyves. Dat is iets wat ik erg waardeer en heel fijn vind. Mijn grote dank dus daarvoor!
As we speak wandel ik dus lekker door Swalmen en omstreken heen. Op 7 november zou ik naar Ghana gaan, maar helaas gaat dit niet door aangezien Ghana International Airlines failliet is....
Nu zou je denken dat ik dus extra lang in NL rond ga hangen om de tante uit te hangen, maar niets is minder waar. Ik ga namelijk weer terug naar Rhodos; ik heb hier een baan aangeboden gekregen per 1 november, dus over 2 weken zit ik alweer in het vliegtuig naar Rhodos! Dus ik ben maar even in het land! Iedereen is welkom om mij op te komen zoeken op Rhodos (of net zo makkelijk: in NL!) en voor degene die om wat voor reden niet kunnen komen; uiteraard zijn jullie van harte welkom op deze site.
Vanuit Rhodos zal ik weer al mijn belevenissen delen met jullie deze winter. En daarna? Wie zal het zeggen, hopelijk Rhodos en anders zeker een ander mooi zonnig oord.
Maar eerst dus: Swalmen waar ik alle oude tradities en gewoontes weer kan gaan doen en uiteraard die kleine spruit die mij van een gewone Maud tot een tante heeft gemaakt gaan opzoeken!!!!

Beste lezer, tot de volgende keer en nogmaals Afgharisto Poli!!!!
Maud

Reacties

Reacties

Katja

En...
Maud heel erg bedankt voor alle mooie verhalen die je zo super op internet gezet hebt.
Bedankt dat we hier, vanuit het koude NL, mee hebben kunnen genieten van mooie en gekke gebeurtenissen in Rhodos.
Bedankt dat je weer een fijne terugreis gehad hebt en heelhuis hier bent!

Kortom, Maud, jij ook bedankt en tot maandag!
Liefs!

Jenny

Ha Maud...
Je hebt 'n heel vrolijk, dankbaar, liefdevol en onvergetelijk afscheid beschreven!!! Heel mooi om te lezen. Het geeft tevens ook aan, hoe vol levenszin je er geleefd hebt! En nee..ik zou ook niet kunnen schrijven welk land meer plek in je hart had!
Ben benieuwd of ik je in Swalemen tegen zal komen...Zo niet, horen we wel op 'n andere wijze van elkaar!
Het is super, dat je de baan aangenomen hebt in Rhodos!!! Je mag er dus nog meer van genieten...! Zeker nu je weet, dat dit het beroep is....wat je graag wilt gaan doen in je levenf!!!!
Roep maar niet te hard, dat iedereen je mag komen bezoeken!! Straks weet je niet meer, waar je iedereen onderbrengen moet! Hi hi hi!!
Geniet lekker van je "tante-zijn"!! Straks loopt Anne al en heb je haar nog niet 'ns geknuffeld!!
Fijn weer iets van je vernomen te hebben en 'n warme groet

tante Rien

Ha, die bruine knappe Griekse juffrouw Maud,

Bedankt, bedankt, bedankt, bedankt, bedankt en nogmaals bedankt voor al je leuke verhalen en gebeurtenissen van je WARME WERKLAND RHODOS.
Je hebt goed je best gedaan daarzo, niemand is het zeker ontgaan.
Zowel de toeristen, je leuke collega's en de vele buschauffeurs van het hele eiland!!!
Die geven toch de meeste complimenten door naar TUI.
Deze hebben van al je vrolijkheid en blijheid mogen genieten!
TOPPIE TOPPIE TOPPIE TOPPIE TOPPIE TOPPIE TOPPIE!
Daardoor heb je vast wel een mooie baan aangeboden gekregen.
Ga zo door, lieve Maud, maak er iets moois van!

Liefs tante Rien

Imke

Ah kijk aan, hier is het gemiste verhaal... vreemd, geen email van in mijn box gehad..?

Maar nu dan toch gelezen, weet ik ook wat er aan de hand was waarom je nu niet naar Ghana bent, maar opnieuw in Griekenland zit ! Jemig, wat een ommezwaai haha !!!

Nou, wederom, succes, veel plezier en tot wederhorens!

Groet Imke

Zaineb

Hoi Maud,

ik bewonder je voor je doorzettingsvermogen! En voor je leergierigheid en het positief zijn in het leven! Ik ben via hyves op je website terecht gekomen .. Ik las dat je OTC arabisch hebt gestuurd, vandaar dat ik ook verder ging met kijken.. Maar ik las niks meer over de opleiding? Mag ik zo brutaal zijn en vragen waarom je bent gestopt? En wat heeft je gemotiveerd om te gaan werken? En hoe ben je op deze werkplekken terecht gekomen?

Sorry dat ik zoveel vraag, maar je hebt het zo ver geschopt (nu al) I wish I was there.. At the same spot.

Ik hoor het graag van je.. en blijf verhalen posten! haha ik heb mij echt vermaakt deze nacht! Super leuk!! enjoy it and have a nice holiday and merry christmas!

Maud

Hey Zaineb,
bedankt voor je leuke reactie!
Ik geef je wel even mijn email adres, dat praat wat makkelijker. ;-)
m.steinbusch@live.nl

Tot mails!
X Maud

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!