Life is short- travel it well!

Hoi!

Dames, heren, hier weer eens een teken van leven uit het zonovergoten Rhodos.
Wat kan ik zeggen...het is alweer bijna een maand geleden sinds ik mijn laatste berichtje hierop geplaatst heb, de tijd gaat gewoon zo snel hier!
De laatste dagen is het enorm heet hier op Rhodos. Ik heb nog geen thermometer gezien maar ik heb wel horen zeggen dat het rond de 48 graden is. Nu is dat niet iets waarover je mij hoort klagen, ik vind het heerlijk! Maar er kleven toch wat nadelen aan: op sommige plaatsen is de wind warm, zoda het voelt alsof er een föhn in je gezicht blaast! Een ander nadeel is dat als je onder de douche vandaan komt en je haren gaat föhnen, je erna weer onder de douche kan omdat het zweet weer van alle kanten aan het klotsen is (he, heerlijk!). Maar gelukkig blijft het een eiland, omringd door twee zeeën (aan de ene kant de Middellandse en aan de andere kant de Egeïsche) waardoor er altijd wel een zee is om in te plonzen!
En verder, ben ik dus al drie maanden hier (3!!!!!). de tijd gaat zo snel, zo vreselijk snel! Alhoewel ik niet weet wanneer ik naar NL ga, weet ik wel dat ik al over de helft van mijn tijd hier op Rhodos ben, wat ik echt heel erg vind. Rhodos is en blijft ontzettend mooi en afwisselend. Op plaatsen waar ik iedere dag met de scooter rijd, zie ik ook iedere dag weer andere dingen!
Verder ben ik ook nog tussendoor aan het proberen om Grieks te leren, wat erg leuk is! Maar niet makkelijk, vooral het schrift is pittig, maar ooo zo leuk!
Verstaan is natuurlijk makkelijker dan het zelf spreken, dus als de chauffeurs hele verhalen tegen me spreken kan ik door de weinige woordjes die ik ken, er toch het een en ander van breien. Hierdoor hebben al 2 chauffeurs aan mij gevraagd: hoeveel JAAR woon je al in Griekenland? Uuuuh 3 maanden knakkert!!!!!

Misschien hebben jullie trouwens ook het een en ander gehoord over de stakingen hier op Rhodos. Het werd echt enorm breed uitgemeten in de pers, echt erg. Zo zouden hier duizenden toeristen vastzitten omdat ze hun hotel niet uitkonden ivm de benzinestaking, zouden honderden toeristen hun vakantie geannuleerd hebben en de schappen in de supermarkten zouden helemaal leeg zijn. Grote bullshit!!!
Een paar weken geleden werd op zondagavond bekend gemaakt dat de chauffeurs van de benzine gingen staken. Zo kwam het dat iedereen die zondagavond, nacht en maandagochtend ging tanken en de benzine op het hele eiland op maandagmiddag niet meer te krijgen was. Gelukkig was er op vrijdag weer langzaamaan benzine te krijgen. Maar de meeste autoverhuurbedrijven hadden hun reserves wat betreft de benzine nog in hun achtertuin staan....Dus al met al was het niet zo'n groot drama al had het niet veel langer moeten duren, dan was het wel uitgelopen op een drama! Wat wel een drama was: de Grieken die noodgedwongen de fiets moesten pakken. Grieken op een fiets is levensgevaarlijk. ;-)

En verder....het hoogseizoen is aan de gang, wat betekend dat het lekker druk is met alles, veel te doen, veel gasten en lange dagen, maar wel erg leuk!!!
Maar wat ik er dan toch nog even tussen neus en lippen door in wil gooien: lieve mensen, noem mijn werk géén vakantiewerk. Noem mij géén vakantieganger en denk vooral niet dat ik de hele dag met mijn luie gat op het strand lig en af en toe eens een kijkje neem in een hotel en op de luchthaven. Ik heb er een hekel aan dat dit werk niet serieus word genomen door mensen en dat het zo onderschat word. Even voor de duidelijkheid: mij hoor je niet klagen over de lange dagen die ik maak, of over wat voor werkzaamheden die ik moet doen dan ook. Het werk is fantastisch! Maar doordat ik toevallig in een hele mooie omgeving werk waar veel mensen komen voor hun vakantie, wil niet zeggen dat ik die vakantie ook heb. Als ik ditzelfde werk zou doen in Nederland, Duitsland of waar dan ook, zou niemand het woord ‘vakantieganger' in zijn mond durven nemen....Ik weet dat ik geen Nelson Mandela achtige praktijken uithaal hier en de nobelprijs voor de Vrede zal ik met dit werk ook niet in de wacht slepen. Maar waar we wel ons steentje aan bijdragen enwat we wel doen; onze uiterste best om ervoor te zorgen dat mensen, die al maanden uitkijken naar hun vakantie en er god weet hoe lang voor gespaard hebben, een fijne onbezorgde vakantie hebben. Dus, doe mij en ook mijn collega's een groot plezier!!!

Tot slot nog een lompe actie van mij die ik niemand zou willen onthouden.
Gister kwam ik thuis en ik was aan het twijfelen wat ik als eerste zou doen: naar de wc, mijn gsm in de oplader doen (batterij was bijna leeg), omkleden of Cynthia bellen. Ik besloot Cynthia te bellen om te kijken waar ze ergens was. Zo gezegd en zo gedaan. Tijdens het bellen zag ik ineens een kakkerlak op zijn rug liggen naast mijn keuken met zijn pootjes spartelend in de lucht. Nu kan ik soms wel een redder in nood zijn door deze beesten voor andere weg te halen, maar zo voor mezelf....brrrr!!!!
Dus met morele ondersteuning van Cynthia via de gsm spoot ik hem dood en veegde ik hem via de voordeur naar buiten. Maar hij bleef plakken aan mijn bezem! (Hmm, is dit niet té veel info?!) dus ik moest die bezem uitkloppen! En toen ineens hoorde ik: KLATS!
Whoops, de deur was dichtgevallen met de sleutel uiteraard nog binnen!
Dus ik de huisbaas bellen, maar die kon pas één uur later komen! Verder was niemand anders aanwezig waar ik zo lang binnen kon zitten. Dus ging ik maar op zoek naar een ladder en vond er ook een! Vervolgens moest ik dus met die ladder door onze dichtbegroeide voortuin klauteren (let wel: in mijn werkkleren; pumps en rok!). Ik zette de ladder tegen het balkon en kwam erachter dat ie eigenlijk te kort was! Maar ik moest en zou natuurlijk het balkon op komen. Godzijdank had ik de balkondeur open staan! Dus daar ging ik dan, heel a-charmant klimmend op die ladder en vervolgens over de reling van het balkon....heeeeeel charmant. En nee, hier zijn geen beelden van!!!!

Nou beste mensen, dit was het weer voor deze keer!!! Ik zal het niet hardop zeggen, maar ik hoop eens te horen wie allemaal mijn verhalen hier leest. Op deze site kan ik namelijk zien hoe mijn verhalen belezen worden en ik ben toch wel erg benieuwd wie er allemaal rondspookt op deze site. Laat je eens horen, vind ik leuk!!!!

Xxx Maud

Reacties

Reacties

Jenny

Nou Maud...nee, ik had je niet als vakantieganger gezien. Ook niet gedacht, dat je de hele dag aan 't strand lag! Maar wel, dat je van al dat Griekse moois en lekkers, zou genieten, wanneer je tijd had en zolang je de mogenlijkheden hebt!!!
Zo te horen...lukt je dat ook!!
Het zou Maud niet zijn...die deze kunsten met de ladder niet voor elkaar zou krijgen!!! Beelden zijn niet nodig...ik kan me er wel iets bij voorstellen!!!
Ik wens je nog 'n hele ondernemende tijd en warme zomergroetjes

enny

Ja Maud, er zijn altijd van die onderschatte beroepen: kassiere in een supermarkt!! b.v. !! en Nee ik dacht niet aan vakantiewerk , maar je werkt wel in een mooi land ( mooi meegenomen!) en inderdaad beelden zijn niet nodig je verhaal verteld genoeg!! Fijne "WERKVAKANTIE" (haha).
Vrijdag vertrekt Bart voor 1 jaar naar Australie , wist je dat ? Zal hem wel een " beetje boel" missen, maar voor hem is het wel een gigantisch avontuur he !
Liefs xxxx Enny

Imke

He Maud ! Jou werk als vakantiewerk zien? No Way! Ik weet als geen ander hoe het is, dat je naar een mooie plek gaat, waar andere op vakantie gaan, je hard moet werken, en vele mensen denken dat jij ook heerlijk vakantie hebt ! NOT ! Denk eens terug aan mijn ''werkvakanties''... Die hadden wel niet zo'n lange termijn als die van jou... maar toch!
Mensen vroegen altijd hoe mijn 'vakantie' geweest was als ik terug kwam! Vakantie? Had vakantie nodig om bij te komen joh! Dus wat dat betreft...

Ja, en Maud zou Maud niet zijn als dat een keer met je deur zou gebeuren... Had me nog niets verbaasd als je telefoon het begeven had omdat je batterij leeg was! Dan had je ook je huisbaas niet eens kunnen bellen... Dat was dan wel helemaal rampzalig geweest ;) Wat een kakkerlak en een bezig al niet teweeg kunnen brengen ;)

Ik wens je nog heel veel plezier, en geniet er goed van! Zoals je zelf al omschreef; voor je het weet is het voorbij! Je zit er nu al 3 maanden... Wat gaat de tijd toch snel he !!!

Kus, Imke

Imke

bezig = bezem ;)

Katja

Hey meid!
Ikke lees je verhalen altijd trouw op de voet!!!! Dat ten eerst...
Ten tweede zijn er ook heel veel mensen die jullie werk niet onderschatten hoor! ;) Ik snap je wel hoor, maudjuh... is natuurlijk niet prettig om zulke dingen te horen... maar er zijn ook andere mensen :D.
Fijn om te lezen dat het je zo goed gaat! 3 maanden al...jeetje...
Lachen met die deur trouwens: overkomt jouw weer! hihi...

Maud, geniet nog van je tijd ookal zit je op de helft: dan moet je dubbel zoveel genieten :D

Liefs, Katja

tante Rien

Hallo lieve Maud,

Eindelijk, eindelijk, eindelijk, krijg ik weer zuidelijke post van jou, heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je laat ons veel te lang wachten, bij deze, Maudje!
Bij jou in Rhodos, vliegt de tijd om maar hier in Ridderkerk is het ook niet anders!!

Zo, te lezen heb je het aardig naar je zin in Rhodos!
Wat heerlijk voor jou om daar dan te werken, want dat doe je daar zeer zeker.
Je moet al die vreemde vakantiegangers maar tevreden stellen met al hun vragen en klachten en dat zal af en toe niet mee vallen, lijkt mij!!
Je hebt er leuke vakantiegangers bij en minder gezellige!
Je steekt er een hele hoop energie in, zo te lezen, petje af, hoor Maud, je doet het met volle overtuiging!
En als je alles met heel veel plezier doet, dat zal je baas ook niet ontgaan en daar krijg je ook weer een goede naam door!

Wanneer krijg ik nou die speciale, superfoto van jou te zien in het TUI-pakje en die mooie pumps!
Volgens mij, staat jou, dat geweldig!
Hoop nog wel voor je vertrek, daarzo!
Anders is het niet leuk meer!
Ik wacht heel rustig, nou rustig, af, Maudje.

Dag lieve Maud, tot de volgende keer, maar weer,
liefs tante Rien.

carina

Hey Maud,

ik dacht ga 's kijken! leuk avontuurtje met die ladder ;)! Ben erg visueel ingesteld en kan me er iets bij indenken :P! geen foto's nodig dus!! geniet van je werk en van Rhodos!! (en van 't griekse eten...*kwijl*)

groetjes, Carina

Bernadette

Ha tante Maud
Wel een late reactie maar bij deze allereerst proficiat met je kleine nichtje Anne!!
Wat een spannende verhalen, je maakt ook van alles mee.
We nemen trouwens je werk heel serieus, want het is altijd hard werken om het iedereen naar de zin te maken. Dat je daarnaast geniet van je vrijetijd is heel begrijpelijk., ontspanning moet je hebben.
De tijd vliegt voorbij nog ongeveer 6 weken en dan ben je weer terug. Dan kun je ook Anne persoonlijk bewonderen, het is een poppetje.
heel veel groetjes Bernadette

Tante Els

Hoi Maud

Mag ik jou via deze mail al feliciteren met je verjaardag morgen.Ik heb net foto ' s gezien , via Lieke,van je nichtje Anne . Wat een lief en schattig meisje. Geniet nog van de mooie dingen op rodos en tot ziens.
Groetjes van Tante Els . DDDOOOEEIIIIII...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!