Life is short- travel it well!

Sinterklaas

Dames, heren,
hier op 5 december, Sinterklaasdag, een teken van leven vanuit Rhodos!

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik een update geplaatst heb en die maand is voorbij gevlogen. Eigenlijk is er weinig spannends gebeurd; ik zit inmiddels al lekker in het ritme wat werk betreft. Op het werk is het hartstikke leuk, vooral door de mengelmoes van nationaliteiten. Voornamelijk ben ik dus bezig met de Duitse klanten van ons. En oh, bij mijn oud-Duits docent zou de broek afzakken als ze me nu bezig zou zien; ik moet telefoneren en uiteraard ook contacten onderhouden via de email en dat gebeurt dus in het Duits! Wat ook leuk is, is dat ik soms ook mag mee helpen bij de Engelse en Nederlandse klanten. Maar, dat is ook erg verwarrend! Dus het is dan ook al een paar keer voorgekomen dat ik in het Duits tegen mijn Engelse collega begin te vertellen of in het Engels tegen Duitse klanten. Ahum. In de eerste week liep ik naar buiten en daar zat mijn Franse collega die ineens in het Nederlands tegen mij begon te praten. Toen dacht ik echt serieus dat ik gek aan het worden was, dat mijn hoofd helemaal tureluur aan het worden was van alle talen om me heen, maar het bleek dus dat zij in België opgegroeid was en zo ook Nederlands kon praten.
Vooral die mengelmoes van nationaliteiten op kantoor vind ik erg leuk. Ook als iedereen tegelijk aan de telefoon zit dan hoor je: Yassou, Bonjour, Goedendag, Guten Morgen, Gruessli, Hey Hey, Hello! Naast me zit de Franse en achter me de Engelse en Scando's dus het is erg leuk!
Vorige week had ik klant mij wel erg laten schrikken toen ik hem belde; hij nam op en zei: Hilfe, hilfe! Hilfe!!! Dus ik schrok me dood en dacht dat hij een hartaanval had en dat ik een ambulance of wat dan ook moest bellen! Maar toen bleek dat hij dacht dat ik een vriend van hem was die hij voor de gek wilde houden....Jeetje, mafkees!!!

Vorige week zijn we uit gaan eten met het team, onder het mom van team-building. Zaterdagmiddag om 15 uur gingen we naar een tentje toe waar live muziek was en eten. Erg gezellig en tegen de tijd dat het 19 uur was, voelde het aan alsof het al 2 uur 's nachts was en om 21 uur was ook iedereen gevlogen. ;-) Op de terugweg liep ik met mijn Nederlandse collega en die schrok ineens toen ze een politieagent zag en sleurde mij snel de straat over voor dat hij ons aan kon houden. Nu weet ik niet of je in Griekenland aangehouden kan worden voor het zwalken over de straat, maar je weet het maar nooit!
Het feit dat ik weekend heb, echt weekend, is trouwens een luxe die ik al heel lang niet gehad heb dus ik geniet enorm van het feit dat ik twee vrije dagen in de week heb! Daarbovenop staat nog een heerlijke kerstvakantie in het vooruitzicht over twee weken!
Op dit moment zijn op Rhodos nog maar een paar hotels open en de toeristen zijn op één hand te tellen, de straten zijn uitgestorven net als de weg van mijn huis naar kantoor. Maar het is heerlijk om 's ochtends naar kantoor te rijden zo langs de zee weg; een enorm mooi begin van de dag en elke dag geniet ik er weer van! Vanuit kantoor hebben we ook een waanzinnig uitzicht op de zee; het kantoor ligt er net 10 meter vandaan dus elke pauze is het genieten buiten!
Misschien hebben jullie er iets van gehoord maar afgelopen week hebben we een grote stroomstoring gehad. Het was woensdag en ik moest om 13 uur beginnen. Ik vond het al gek dat ik niet wakker werd van de bouwwerkzaamheden in het gebouw naast me, maar alleen schreeuwende katten hoorde zoals elke dag. Vond het irritant dat ik geen stroom had en vervelend want zo kon ik mijn haren niet drogen! Maar toen dacht ik nog dat alleen ons gebouw geen stroom had. Aangezien ik tijd over had, wilde ik een frapè maken. Maar voor de kenners; daar is ook stroom voor nodig, duh!!! En toen ik op kantoor aan kwam, was daar natuurlijk ook geen stroom. De collega's die om 10 uur begonnen waren konden dan ook helemaal niets doen zonder telefoon en computer. Om 13 uur was er een beraad en werd besloten dat we naar huis konden gaan. He, vervelend!!!! Dus met wat collega's zijn we op een terrasje gaan zitten. Het was echt super lekker weer, dus voordat ik naar mijn collega's ging, ben ik een extra rondje gaan lopen langs het strand waar veel mensen lekker aan het bakken waren. Het is hier nog erg warm voor de tijd van het jaar en raar te beseffen dat jullie in de sneeuw zitten!
Dus die woensdag was echt een hele mooie dag, met een grote smile liep ik langs het strand en toen besefte ik maar weer dat ik enorm veel geluk heb. Geluk met de enorme kans om de winter hier te blijven, geluk met mijn nieuwe collega's en die big smile op mijn gezicht zei eigenlijk ook al genoeg en dat is dat ik gelukkig ben hier!!!

Verder heeft zich hier nog een historisch feit plaats gevonden op Rhodos. H&M heeft zijn deuren geopend hier! Al jaren lang waren de vrouwen hier op aan het wachten en eindelijk was het zo ver. Rijen dik stonden de vrouwen voor de deur van de H&M! Ben er ook naar binnen geweest maar het was zo druk dat ik nog niet heb kunnen kijken, maar ik heb nog tijd!

En tot slot, is het een rare dag vandaag. Afgezien van het feit dat het Sinterklaas is vandaag, is het ook de dag dat ik terug zou komen uit Ghana, vol met nieuwe verhalen en meegemaakte avonturen. Heel raar, vooral ook omdat ik twee weken geleden hoorde dat een kind is overleden, lieve Inno! Dat maakt het nog meer frustrerend dat het niet door gegaan is en maakt me nog bozer op die luchtvaartmaatschappij en het reisbureau. Dat is juist een van de redenen waarom ik zo graag terug wil gaan. Die kinderen zijn kwetsbaar en ik weet nooit wie ik nog wel of niet terug zal zien en wanneer dit zal zijn. Dat die kans zo het raam is uitgebonjourd terwijl het zo belangrijk is voor mij is echt echt echt niet leuk (ik hou het netjes!).

Maar goed, ik wil deze update niet helemaal dramatisch afsluiten. In het kort gezegd bevalt het mij dus prima hier. Alles is anders dan in de zomer zoals verwacht maar tot nu toe niet minder leuk.

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne Sinterklaasdag toe met heel veel mooie cadeau's, pepernoten en marsepein!!!
Dikke filakia uit Rhodos!

Reacties

Reacties

Katja

Hey meid,
Heel mooi om je goede en leuke 'update' te lezen. Je hebt (en blijft) het daar naar je zin houden. Geweldig mooi!
Kan me goed voorstellen dat je geniet van je weekende en dan te bedenken dat je dadelijk ook nog 2 weken vakantie hebt daar. Bijna om jaloers op te zijn! ;) ... :p
Ik ben benieuwd of de H&M daar bij jullie 'hetzelfde' is als hier. En of jullie dezelfde mode hebben, enz...
Snap ook heel goed dat vandaag een 'minder leuke dag' is voor jouw... zo jammer dat je niet naar Ghana hebt kunnen gaan! Komt die kans wel nog (binnenkort)? Heb je plannen?
Maud, fijn om weer wat van je gelezen te hebben! Tot snel maar weer! Hihi...
Groetjes, ook van Koen!
xxx

carina

Hey Maud,

mooi stukje en je boft inderdaad dat je in zo'n mooi en culinair ;) land bent! Overigens vind ik 't ook knap dat je naar 'n land kunt gaan als ghana...zeer waarschijnlijk zou ik met 'n weeshuis thuis komen bij 't zien van allemaal die mooie bruine oogjes die zo hoopvol op je gericht zijn.

geniet van je werk, van 't weer (de sneeuw is hier weg geregend) en van de mensen!!
groetjes, Carina

imke

kijk aan kijk aan, mevrouw heeft t nog altijd naar haar zin!! Mooi om te lezen!
Waar ik wel benieuwd naar ben, is wat voor mode die h&m daar nu zal hebben hangen :p houd je er overigens rekening mee dat je alles wat je daar hebt ook weer eens terug naar nederland moet nemen? :p

Hopelijk ligt er voor je in de toekomst nog wel een reis richting Ghana voor je klaar. Heel vervelend voor je dat het de afgelopen keer zo heeft moeten lopen... Zeker ook nu je hoorde dat Inno overleden is....

Maar meid, kop op! Maak er nog een mooie tijd van! Hoelang blijf je nog daar of weet je dat niet?

X Imke

Jenny

Ha Mot,
Inderdaad ervaar je weer 'n ander leven en ritme, dan in de vakanties! Mooi...hoe je geniet van de zee tijdens de route naar je werk!!
Het gebeurt niet alleen in Rhodos, dat er stroom uitvalt. Vorige week was er bij 'n kennisje 't zelfde gaande! Dan ben je écht werkelijk "onthand" , he? Wat verlaten we ons toch op de techniek....!!!
Kan me voorstellen, dat je hartje diep geraakt is door 't overlijden van 't kindje!! Heeft misschien 'n reden, dat je nu niet in Ghana moet zijn ...???!!!!
Ha ha ha...mooi om te horen, dat je leventje toch nog 'n Bourgondisch tintjte heeft!! Vooral niet verwaarlozen, he?
Wens je nog 'n mooie, warme tijd....en hoor weer graag van je!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!