Life is short- travel it well!

Zakynthos

Het is bijna beschamend: bijna twee maanden hier en nog geen teken van leven gegeven vanuit Zakynthos!
Er is zoveel gebeurd, heb zoveel gezien en mee gemaakt hier, terwijl aan de andere kant het meeste alweer normaal is. Het is fijn om dit seizoen op tijd begonnen te zijn: We kwamen aan één week voordat de eerste gasten arriveerden zodat ik de tijd had om de weg te vinden op Zakynthos en om alle hotels te zoeken! Ook natuurlijk tussendoor een spoedcursus ‘Zakynthos' gekregen: mee gegaan op excursies om zo het eiland verder te leren kennen.
Hier op het eiland heb ik als vervoer een auto waar ik, as we speak, al de nodige kilometers op heb gereden (3500+!) en dit terwijl het eiland qua oppervlakte te vergelijken is met Texel.
Uiteraard vergeleek ik in het begin, en zo nu en dan nog met vlagen, het eiland met Rhodos. Logisch natuurlijk want met Rhodos heb ik nou eenmaal vergelijkingsmateriaal.
Eigenlijk is het niet echt te vergelijken met elkaar. Het is leuk om te merken dat elk Grieks eiland zijn eigen achtergrond heeft, eigen bouwstijl en eigen mentaliteit. Qua natuur is het moeilijk om te zeggen welk eiland mooier is. Zakynthos is groen en blijft, in tegenstelling tot Rhodos, ook groen in de zomer. De zee vind ik hier veel mooier, zo blauw! Maar bij alles waarin ik zal zeggen dat Zakynthos daarin mooier is, heb ik het gevoel Rhodos te kort te doen, dat is bovendien ook echt een geweldig eiland!
Verder heb ik met mijn collega een huisdier. We hebben namelijk een puppy onder onze hoede genomen en hebben hem Billy genoemd. Hij is de man in huis! Maar ook nog een echte puppy die we maar niet zindelijk krijgen....Maar verder is het een grote deugniet! Als we vergeten de badkamerdeur te sluiten, sleept hij de zak met toiletrollen eruit en begint daar aan te knagen zodat als we thuis komen, alles vol ligt met toiletpapier. Dit geld ook voor tijdschriften! En eigenlijk voor alles wat we zo binnen Billies bereik laten. Maar hij is wel een lieverd en vind alles goed wat we met hem doen. Ik weet niet zo goed welk ras het is maar voor foto's van Billy kun je op Hyves of Facebook kijken....hij kan soms trouwens spinnen als een poes, knorren als een biggetje en briesen als een paard! Maar over het algemeen is het leuk om wat leven in huis te hebben! Hij begrijpt het commando ‘zit' al en dankzij mijn moeder geeft hij nu ook pootjes zonder dat je erom hoeft te vragen! Het is ook leuk om te zien hoe hij met vallen en opstaan (soms letterlijk!) de wereld om zich heen aan het verkennen is.
Wat is er nog meer gebeurd....Heel lang geleden, althans, zo lijkt het, is Sanne op bezoek geweest met Teuntje en daarmee ben ik naar Olympia gegaan, net als met mijn ouders die hier 2 weken geleden waren. Olympia is echt heel erg mooi als je van oudheid houdt. De naam zegt het al, hier zijn de Olympische Spelen begonnen en dit is ook de plaats waar elke zomer- en winterspelen het vuur wordt ontstoken wat vervolgens de wereld rond gaat voordat het op de plaats van bestemming aan komt. Volgend jaar zal dit dus Londen zijn. Erg mooi om hier doorheen te wandelen in deze tijd van het jaar: alles stond vol met bloemetjes!

En verder...ben ik heel blij om weer bezig te zijn met dit werk. Over het algemeen ben ik gezegend met erg leuke en mooie hotels. Sowieso is het mooi om bij elk hotel een andere sfeer te voelen: elk hotel roept toch een ander gevoel op zodra je er binnen loopt. Dus die afwisseling, de hele dag door, vind ik erg leuk! Om de een of andere reden ben ik 's avonds wel steeds gesloopt als ik thuis kom. Konden we op Rhodos de eerste 2 maanden elke avond stappen, dat gaat hier niet lukken! Wel heb ik al wat avondjes door gebracht bij de karaoke bar. Niet alleen breng ik tijd door met de Nederlandse collega's hier (niet alleen van mijn bedrijf maar ook van andere Nederlandse touroperators), ik ga ook vaker met de Duitsers en Belgen op stap en er is één Duits meisje en die kan erg goed zingen. Vandaar dat we vaker bij de karaoke te vinden zijn. We willen zelf ook wel eens een poging wagen, maar er komen mensen voorbij die erg goed kunnen zingen. Dus áls we al gaan zingen, gebeurd dat heel laat in de nacht. ;-)
Gister heb ik trouwens voor het eerst de hele dag op het strand gelegen. Ik was 's nachts rond half 4 thuis, maar sprong om 10 uur mijn nest uit en om 11 uur lag ik te bakken. Ooh en ik heb zo erg genoten! Dit was de eerste dag waarop ik niets gepland had, met niemand niet en dat was heerlijk! Samen met een Belg en zijn broer hebben we gebakken op het strand. Echt super!!!
Verder heb ik tot nu toe nog weinig te vertellen eigenlijk. De foto's die overal te zien zijn, spreken ook wel voor zich. Ik zal de volgende keer iets schrijven over het autorijden hier, dat is echt een avontuur hier! Uiteraard komt er ook nog een blog over Billy, want het is echt een kleine terrorist!!!En ik zal uiteraard proberen om dit binnen twee maanden te doen. ;-)
Kus!

Reacties

Reacties

Jenny

Hoe goed van je, dat je al weer zo eigen bent op de "nieuwe" plek!!! En schitterend...zo'n kleine terrorist in je huis!!! Tuurlijk heeft hij de nodige begeleiding, tijd en energie van je nodig, om 'n "welopgevoede" hond te worden, he? Hihihi....Kranten neerleggen helpt bij 't zindelijk maken. Op 'n krant zetten, als hij z'n pipi moet doen...Daarna doet hij dat vanzelf wel...En de kranten gewoon richting buitendeur leggen....En heel uitbunidig en vaak "Goedzo!!!!"" roepen, als 't gelukt is!!! Veel succes met 't kleine kereltje!! En....vergeet vooral niet te genieten!!!
Warme groetjes uit 'n nat Swalmen

Chantal

Ha zussie!

Goed te lezen dat je het naar je zin hebt! Al wisten we dat natuurlijk wel ;) Fijn dat je je plekje gevonden hebt! Billy is echt een schatje!!! Leuk hé een hondje als huisdier!
Wij zijn net terug van vakantie, dus jouw verhaald komt precies op tijd :D

Werk ze en tot weer!
Kussies!!!

Imke

Wederom goed om te horen dat alles zo goed gaat daar ! Hoelang blijf je nu hier op dit eiland? of weet je dat nog niet precies?
Ik las hierboven al dat iemand je tips heeft gegeven om Billy zindelijk te krijgen, dus dat laat ik dan maar achterwegen...

Heel veel plezier nog Maud ! Ik ga even fotos zoeken !
x Imke (tegenwoordig woonachtig in Maastricht overigens !)

Koen en Katja

Wat leuk!!! Een pup... :D Ben heel benieuwd naar jouw volgende blog over hem...hihi...
Wat goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt daar. Ook dat je weer genoeg contacten hebt gemaakt en dat je zo je weg wel vindt daar op het eiland...geweldig!
Vind het ook leuk om weer wat van je te lezen. Bedacht me laatst idd dat we allang geen contact meer met elkaar gehad hebben... :s
Maud, we mailen anders wel eens wat uitgebreider ofzo.
Geniet van je mooie tijd daar en knuffel aan Billy.

Liefs, Koen en Katja

Ps. Nog ff...en we gaan naar Rhodos!!! :D

lambrichts kris

hoi,
met veel aandacht heb ik je verhaal gelezen.daar ik op 19 juli naar zakynthos vertrek met mijn gezin was ik op zoek naar info over het eiland.zo kwam ik op je blog terecht.nu is mijn vraag,heb je tips voor ons over enige bezienwaardigheden op het eiland?we verblijven in tsivili hotel eleon beach grand resort.hopend op een reactie,groeten uit belgië

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!