Life is short- travel it well!

Break

En daar ben ik weer! Het is nu donderdag, en ik heb een lange pauze, dus ik dacht, piep ik even het internetcafe in!
Een van de dingen waarvan ik hoopte dat het niet zou gebeuren, is gebeurd: De batterij van mijn horloge is leeg! Damn....nu moet ik leren zonder tijd te leven, zoals bijna iedereen in Ghana doet!

Ik heb naast de Daycare, ook gewerkt in de workshop, waar ze kettingen enzo maken. Best eentonig werk, slotjes op de kettingen maken, naald aan de draad zetten, etc. Maar het is wel heel rustig, zodat je even lekker tot rust kunt komen!
Ook heb ik al 2 dagen gewerktbij het special program. Ik moet dan werken bij 3 autistische mensen en die helpen met kettingen maken. Maar daar moet je zo geduldig voor zijn, brrrrrrrrrr heel geduldig! Is eigelijk niks voor mij, je zit daar heel stil en heel rustig, en je kan niet gezellig kletsen met de mensen. Maarja, aangezien het gewoon bij het werk hoort....moet ik het wel doen, en des te meer leer ik de daycare waarderen!
Trouwens, ik had jullie verteld over Kwabana en Moses, Moses spreek je gewoon uit als Moses, maar Kwabana spreek je uit als: Kwahbahnaa! Met Kwabana, doe ik altijd, als hij een paar meter verder staat: Roep ik: Bra! (kom!) En dan doe ik mijn armen wijd, doet hij zijn armen wijd, en dan komt hij op me af gehobbeld. Misschien hebben jullie 't al op de foto's gezien, maar Kwabana heeft het syndroom van Down.
Hij is ook heel zorgzaam met zijn 3 jaar! Wil andere kinderen altijd de kont afvegen als ze op het potje zijn geweest. 1 keer, wilde hij zichzelf uitkleden, en toen bleef hij met zijn t-shirt aan zijn hoofd hangen, maar hij was aan het lopen en toen knalde ie tegen de muur aan!

Vanavond gaan we bij Bob en Ineke eten, zij hebben hand in hand opgezet. Ze zijn ook heel blij met de sponsoring, de zandbak gaat zeker door!!!!!!!!!!

In November komt een Ghanees naar Ghana. Niks nieuws zou je zeggen, maar Rian kent die Ghanees, en hij komt bij ons langs. Hij vroeg ons, om een lijstje te maken met dingen die hij voor ons mee moest nemen.
Die heb ik gemaakt. Komt ie!
Drop (heel veel)
Chocola, de chocola hier is niet te eten namelijk.
Chippies!
Lekkere koekjes
Frikandel
Friet
Toetje
Mc Flurry
Warme douche.

Genoeg? Hahahaha hij kan zelf niks meer meenemen ;-) Nee, neem het maar met een korreltje zout wat er staat...het zit gewoon tussen de oren dat ik dit mis, het is gewoon het idee dat ik dat niet kan krijgen hier. Red het uitstekend zonder!!!

Sja en verder is er niet veel bijzonders meer gebeurd....wel gaat het gerucht hier dat Bin Laden dood is?

Eigenlijk heb ik geen nieuws meer....zal proberen in het weekend er weer foto's op te zetten!
Om antwoord te geven op de vragen in het gastenboek....
Met de kinderen spreek ik Engels....met de kinderen die geen engels spreken, spreek ik een beetje Twi (de taal hier) of de alom bekende handen-en-voeten-taal!
Ben nog steeds aan de diaritus, de remmers helpen niet, ofja...ze helpen wel, maar dan voor 1 dag, als ik 's morgens opsta moet ik meteen naar de wc rennen. Hoort erbij!
Slapen doe ik nog steeds heeeeeel goed hier, als ik om half 10 in bed ig, is het laat!
Zelfs op zondag sta ik niet later op dan half 8!
Daycare is mijn favoriete werkplaats, lekker pongelen met de kinderen, gek doen, achter ze aan rennen, heeeeeerlijk! Als het kon.....zou ik Moses en Kwabane zeker mee naar huis nemen hahaha maar denk dat ze hier beter af zijn dan bij mij

Ga denk ik nu toch wel een eind eraan breien, zaterdag of zondag ben ik er weer, waarschijnlijk met foto's!

Mah krow!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!