Life is short- travel it well!

Meet the minister

Deze week was het weer zover, dat ik echt helemaal niks meemaakte om hierop te zetten. Ik dacht echt van: 'Ohw ohw ohw, moet dingen bijelkaar sprokkelen om de lezers toch iets te lezen te geven'. Want ik wil toch elk weekend een teken van leven geven aan deze kant van de wereld.
Maar ook deze week, gebeurde er net op het einde van de week iets leuks, vanmorgen om precies te zijn. Er is hier een mortoarium gebouwd, en dat werd vandaag geopend. Niet ingewijd hoor, alleen geopend. En wie kwam het openen? Je geloofd me niet als ik het vertel, maar de enige echteminister van Ghana! Blijkbaar is het zo'n gebeurtenis dat deze aanwezig moet zijn.
Om 10 uur zou hij komen, maar hee, het is nog altijd Ghana he, dus rond half 12 kwam deminister pas. Onder grote parasollen werd hij begeleidt naar het grasveldje, waar van te voren nog vanalles gedaan werd. Mooi hoor, met grote trommels liepen ze achter hem aan! Maarja ik heb niet meer gezien hoe het mortoarium geopendt werd want het werd me te heet onder mijn voeten. Letterlijk en figuurlijk, want de zon begon al flink te schijnen en het internet riep me!
En toen kwam ik onderweg ineens een brandweerwagen tegen. Mijn vader zit bij de brandweer in Swalmen, dus heb ik 3 foto's ervan gemaakt!
Net op tijd had ik de foto's gemaakt, want toen ik de laatste foto knipte, kwam er een politieman aan, die tegen de brandweerauto ging plassen!
Dat is heel normaal hier. Krijg je er in Nederland 75 euro boete voor, hier doen zelfs de politiemensen het nog!

Voor alle mensen die naar Marco Borsato's concert zijn geweest, ik ben zooooooooo jaloers! Ik geloof dat iedereen geweest is! En het was mooi heb ik gehoord.....hoop dat er een vette dvd van uitkomt, dan ga ik daarvoor wel op de stoep liggen als ie uitkomt!

Afgelopen zondag, had een vrijwilliger ons meegenomen, naar een gezin die dichtbij Hand in Hand woont. Een Ghanees gezin. Want we gingen er Fufu eten. Fufu is gemaakt van Yam, Yam is een aardappel. Deze aardappel doen ze heel lang stampen en water erbij en dan word het slijmerig. Dan een pittig (lees: Super Super über pittig sausje) en dan lekker met de handen eten! Ik was zo trots op mezelf, dat ik niks geknoeid had na afloop!
Na het eten kregen we groundnut-cake!Weet je nog? Groundnut ->Pindakaas!
Wat dat dan is: Suiker doe je carameliseren, dan de pindakaas erbij, roeren en water erbij. Dan word het hard en heb je de koekjes. Zo heb ik het begrepen. Ik zal het zelf niet uitproberen want dat zal geen succes worden. In ieder geval, Rian en ikvonden de koekjes zó lekker, dat we op de markt zijn gaan zoeken naar de koekjes. En die hadden we gevonden. Voor 10 van die koekjes betaal je 5000 cedi's, dat is 50 cent!

Afgelopen donderdag ben ik ziek geweest, ik werd wakker en voelde me wel goed. Al had ik wel last van diarritus, voor de verandering. Ik dus evengoed gaan werken in de workshop, maar heb het tot 10 uur volgehouden. Ik zat helemaal te shaken, had een hele opgeblazen buik en het was aan het rommelen in mijn buik, en ik had een ontzettende druk op mijn borst. Dus ben ik maar gaan slapen. 's Middags voelde ik me gelukkig al wat beter en 's avonds kon ik gewoon mee-eten.
We hadden kaasfondue! Heerlijk. En aardappelsalade. Jeetje dat was echt lekker hoor.
En nu, vandaag de dag, ben ik wel weer beter, ik weet niet of ik nog aan de diarritus ben want heb vandaag nog geen bezoek gebracht aan de toilet. Misschien een teken dat ik het niet meer heb! Holladiejee!

Er is ook een verandering aangebracht in het rooster. Als je in de workshop werkt, moet je om 7 uur 's morgens beginnen met werken. We moeten namelijk een collega helpen met het wassen van de kinderen die in de workshop werken. Toen ik het hoorde, dacht ik:'Wat????? 7 uur beginnen? Ah nee he!' Maar toen ik het 1 dag gedaan had, vond ik het best wel gezellig bij al die meiden. Het zijn een stel kippen bijelkaar zeg!

Weet je dat ik de t.v. helemaal niet mis?! Al zou ik soms wel op zondag een film willen kijken, dat deden we thuis heel vaak ook. Maar voor de rest...nee, ik mis het niet. Meestal gaan Rian en ik kaarten. Wij doen altijd jokeren. Zou ik wel de hele dag kunnen doen, hahaha. En dat ik niet zoveel achter de computer zit, merk ik ook. Ik zit er nu anderhalfuur achter en mijn ogen prikken er al van!

Na het eten, 's avonds, gaan de kinderen altijd t.v. kijken, donderdag was ik even gaan kijken, omdat ik de kinderen die dag niet had gezien en ik wil ze toch wel elke dag zien. Ik vond er een mondharmonica dus daar was ik wat op gaan blazen. Niet dat ik het goed kan hoor, maarja de kinderen vonden het wel leuk. Kreeg ineens een flashback naar de harmonie....moet elke vrijdagavond eraan denken:'Ooh nu is het weer harmonie'. Hahaha.

Hee, ik ga er weer een eind aan breien, kijken of ik deminister kan ontmoeten voor een praatje te maken. Misschien kan ik hem inpalmen, heb gehoord dat het een rijke man is. Alhoewel...het is wel een oude man...misschien heeft ie nog zonen! Nee grapje hoor. Het niveau daalt weer....

Zoals jullie misschien ook merken, zet ik meestal in het weekend een nieuwe update erop. In zeldzame gevallen, ook foto's door de week, maar meestal alles in het weekend. Is maar dat jullie het weten!
Maar goed, ik ben er vandoor,
Mah krow!
Maud

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!