Life is short- travel it well!

In 2 dagen kan veel gebeuren...

2 weken geleden is er een care-giver weggegaan bij Hand in Hand.
Ik geloof dat ik nog niet uitgelegd heb, wat een caregiver is.
Een caregiver is een man of vrouw, die bij Hand in Hand in een huisje komt wonen. Hij of zij, krijgt dan 1 of meerdere kinderen onder zijn/haar hoede waar voor gezorgt moet worden, 24/7.
Ze wonen er echt dus, vrij krijgen ze soms, en voor de rest houden ze contact met thuis via telefoon, of de familie komt langs.
In ieder geval, er was dus een caregiver weggegaan, de reden is niet relevant om hierop te zetten, daar hebben jullie niks mee te maken, om het zo maar even te zeggen.
Nou kwam er een nieuwe vrouw hier werken en ook in de workshop werken.
Maandag 13-11 is ze hier komen werken.
Ze liet haar gezin, kinderen en kleinkinderen achter, om wat geld te gaan verdienen op de pcc. (Hand in hand). 24-11 was ze er niet meer. Ze was overleden! Ze had buikpijn en ging daarom dinsdag naar het ziekenhuis, waar ze opgenomen werdt. Donderdag avond kwam ik 2 andere caregivers tegen die er op bezoek waren gegaan en ik vroeg ze of ze vrijdag ook naar haar toe gingen, en naar een kind van Hand in Hand, die ook ziek is. Hun antwoord was ja, dus ik zou vrijdagavond met hun meegaan. Echter, vrijdagochtend kwam het bericht me ten ore dat ze was overleden....triest, maar waar. Ze is overleden aan iets wat in Nederland ongetwijfeld makkelijk te genezen is. En dat ze de laatste 2 weken die ze leefde, niet thuis heeft door kunnen brengen is ook cru. Gister is ze ook meteen begraven, gaat dus snel hier.

Er zijn gelukkig ook leuke dingen gebeurd. Gister was ik Lazarus eten aan het geven, allemaal leuk en aardig en het ging gewoon net als anders. Tot er ineens een kip op de schoot van Lazarus sprong om eten eraf te pikken. Ik schrok me kapot. Er kwam eerst een gil eruit bij me, en vervolgens schoot ik in de slappe lach.
Ook zijn de fietsers aan gekomen, die uit Nederland komen gefietst. Sjee ik vind het zo poepstoer wat ze gedaan hebben, echt vet! En morgen gaan ze er weer vandoor, maar niet voor er een feest is geweest hier!
Ze hadden ook 2 wagens bij zich, foto's staan op fotosite. Sjieke bezemwagens, zie ze er al helemaal mee door de sahara rijden!

Rian en ik hebben een tic. We tellen het aantal Limburgers en Brabanders dat hier komen.
Op dit moment sta ik voor, met 16 Limburgers!

Ook ben ik achter mijn hele Ghaneese naam gekomen.
Afia wist ik al, maar als ik Ghaneese mensen me nu vragen: Wo dindi sehn? (wat is je naam?) Dan zeg ik: 'Afia Attah Penne Mot. But you can call me Mot.' (Maud spreken ze hier uit als Mot)
Afia is: Geboren op vrijdag. Attah Penne betekend: De eerstgeborene van een tweeling!
Het is maar dat jullie het weten!

Dit was het weer voor vandaag, er staan zo'n 25 nieuwe foto's op mijn foto site, enjoy it.
Van de mensen van de harmonie: Ik verwacht een verslag in mijn mailbox van het ceaciliafeest, want ik moet wel de hele dag aan jullie denken vandaag en aan de meezingavond, wie wat zou gaan kunnen doen! En natuurlijk ook foto's en reacties op een leuke verrassing vanavond.
Aangezien niemand van de harmonie dit nog leest voor vanavond....I'll be there....but in my own way.....that's all i'm saying....
Hahaha ik leg het voor de andere volgende week wel uit!
Mah krow,
Afia Maud

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!