Life is short- travel it well!

Sinterklaas

AfiaMot was gister aan het denken,
wat zij de Pcc nou eens zou schenken.
Paint,pepernoten of drop?
Ohw ohw wat een grote mop!
Paint hebben we hun al gegeven,
en daar gaan we leuke uurtjes mee beleven!
Afia krabbelde zich eens onder de kin,
en kreeg meteen goede zin.
De zandbak was al bijna klaar,
van het werken eraan, had ik een grote blaar.
Na wat nadenken en een gesprekje met Ellen, was het *PING*.
en bedachten we een goed ding.
Sint ging aan de kerstman iets schenken,
wat wel onlogisch was om te bedenken.
Maar het worden kleren voor de kerst,
die snel door de naaimachine moeten worden geperst.
Want over 3 weken is het al zover,
dan zien we allemaal de beroemde ster(ren).
Ik ga er nu een eind aan breien,
dan kan ik naar huis gaan rijden.
Veel groeten,
Obruni Piet Afia Maud.



En daar ben ik weer. Het is gewoon al December! Kun je het je voorstellen? Dat het bijna Sinterklaas en kerst is? Nou ik niet hoor! Heb nog nooit Sinterklaas gevierd, of kerstmis met 35 graden dus het is een beetje onrealistisch voor me. Ze zijn wel al de kerstliedjes aan het oefenen en de Ghaneese mensen hebben allemaal een kerstringtone op hun telefoon. Zo word je er wel aan herinnerd! Want je ziet het nergens aan...geen kerstbomen, geen versierde etalages, want etalages hebben ze hier niet,geen oliebollen, he-le-maal niks wat je aan kerst herinnert!
Voor ik het vergeet....voor al die lieve mensen die me een kerstkaart willen sturen, kunnen het naar dit adres sturen:
Pcc Hand in Hand
Maud Steinbusch
P.o. Box 120
Nkoranza BA
Ghana!

En verder....hebben we super, mega lekkere rose gevonden hier! Ohw ohw hij was zo lekker,maar helaas was ermaar 1fles,dus met 6 mensen is die zo op.

En, ik moet ook even Opa en Oma heel erg bedanken, heb namelijk een pakket van hun gekregen. Met leuke, lekkere en nuttige dingen erin! Super erg bedankt!
Zo heb ik lekkere chocolade letters gekregen, snoepjes, een bus pringles, de Ruyter kleintjes voor op brood, ballen en banden voor in het zwembad, en spullen voor in de zandbak. En als klapper....sneakersschoenen. Mijn teva's zijn kapot en had dus alleen wandelschoenen en slippers. Dus nu ook mijn sneakers, waar ik heel blij mee ben. Thanks Thanks Thanks!

En verder....we hebben met de vrijwilligers de Disco hut geverfd, het was eerst wit,maar het was vies wit. Dus de buitenkant hebben we weer wit geschilderd en de binnenkant geel,met allemaal dieren erin.
En er is nog sponsorgeld over....daarmee huren we een naaier in, en die gaat nieuwe kerstpyama's maken voor de kinderen!

Dinsdag ga ik naar de markt om stof te halen en dan laat ik mekleren maken...weet nog niet wat maar dat zie ik dan wel, hopelijk is het dan volgende week klaar.

Vrijdag heb ik voor het eerst in 3 maanden weer gefietst. Ik moest even snel op en neer naar town, dus had ik de fiets geleend. De heenweg heb ik gelopen, vond het een beetje eng op zo'n ruwe zandweg maar op de terug weg, hoefde ik niks te doen! *zoef* daar kwam Afia Maud voorbij! En alle mensen in het dorp kijken naar me,alsof ze nog nooit een fietsende obruni hadden gezien hahaha.
Ook heb ik weer vlechten erin! Zaterdag laten doen,8 uur was ik daar, 12 uur klaar, met pijn in mijn kont van het zitten!
Ze zijn wat korter als de vorige keer en een lichtere haarkleur erin,maar voor de rest hetzelfde.
Ik ben nu ook op msn, met mijn ouders aan het 'kletsen',en zeggen ze ineens: 'Volgende maand ben je al thuis'. Aaaaargh volgende maand al?!?!?!?!?!
Klinkt zo dichtbij en zo ver weg! Van de ene kant wil ik graag naar huis om iedereen weer te zien,maar ohw ohw ohw, hoe moet ik hier ooit afscheid kunnen nemen van iedereen en alles! Van die snoepige drollige kinderen waar ik met sommige echt een band mee heb opgebouwd. Envan de leuke Ghaneese collega's...het is in het begin moeilijk om contact met ze te krijgen, maar als je eenmaal 'geaccepteerd' bent, zijn ze zooo leuk! Heb de grootste lol met hun.
Nog 6 weken kan ik genieten van alles en iedereen. Nederland met alles en iedereen dat komt wel weer terug. Ghana misschien wel nooit meer. Dat weet je allemaal niet. Ik verveel me trouwens ook echt nooit hier. Zo zonder tv en computer in de buurt. Altijd wel iets te doen. Of een wasje 'draaien', de kamer opruimen (hoor mijn ouders al lachen, maar doe het echt wel hier hoor....alleen hoevaak....hahaha) een boek lezen, met Rian kaarten,op de rotsen zitten en met de kinderen spelen. Met zoveel mensen in de buurt, is er altijd wel iets te doen!
En er is hier helemaal geen 'binnen' leven. Alleen slapen doe je binnen. Poepen, plassen en wassen doe je buiten. Eten, spelen met de kinderen, de kerk....alles is buiten!

Maar goed, ik ben er weer vandoor.
Niet te veel pepernoten eten met sinterklaas!
Mah krow,
Afia Maud

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!