Life is short- travel it well!

Home Sweet Home!

Ineens begonnen de dagen toch nog om te vliegen en zat ik ineens weer thuis!



De laatste dagen gingen toch nog snel! We hebben nog lekker kunnen relaxen, maar niet goed kunnen slapen! In Akumavillage, hadden we namelijk een tent. En geen matras. Dus de 1e nacht niet geslapen. De 2e nacht hadden we een 1 persoons matras, wat beter geslapen. De 3e nacht hadden we een bed! Redelijk geslapen. Dus al met al was ik zaterdag redelijk brak en dacht ik wel te kunnen slapen. Vrijdagavond hadden we het ook al laat gemaakt omdat we met wat rastamannen gezeten hadden en ze een of andere traditionele afscheidsceremonie deden. Daarvoor moesten Rian en ik wel eerst een fles alcohol kopen. Al met al vond ik het allemaal leuk en aardig die ceremonie, maar ik geloofde er niet zo in, ik denk dat ze gewoon alcohol wilden hebben hahaha.
Zaterdag hadden we met een meisje van het hotel afgesproken om 8 uur. Ze zou met ons naar de kapper gaan. Maar hee, we zaten nog altijd in Ghana, dus om 10 uur kwam mevrouw eens aanwandelen. Dus snel snel naar de kapper, haar gekocht en toen in laten vlechten. 4 uur waren we klaar. We hadden dus geen tijd meer om naar het weeshuis te gaan om alles weg te brengen helaas. Maar de rastamannen hadden connecties met het weeshuis. Dus zijn we naar het hotel gegaan en hebben we alles ingepakt en zijn we naar het vliegveld gegaan. Nash, een van de rastamannen ging ook mee. Het spannend moment van inchecken en wegen kwam weer....ik had 23.4 kg! Netjes, mocht namelijk 23 kg meenemen. Om 6 uur gingen we dus inchecken en om half 9 ging de gate pas open. We zijn dus maar onze laatste Ghaneese maaltijd gaan eten en toen we die op hadden konden we langzaam naar de Gate lopen en wachten tot het half 11 was en we aan boord konden...
Zonder vertraging vertrokken we om half 12.
Ik heb een goede vlucht gehad, niet kunnen slapen maar wel fijne films kunnen kijken en naar buiten kunnen kijken. We vlogen over land dus heb Spanje en Frankrijk dankzij een heldere nacht goed kunnen zien.
In Londen waren we uiteindelijk 45 te vroeg aan gekomen dus konden we er rustig rondlopen.
En toen werd het weer tijd om aan boord te gaan! Deze vlucht ging heel snel en toen landen we 45 minuten later met een kriebelende buik in Brussel!!!
Snel onze koffers opgehaald en toen naar de aankomsthal. Het stond kei vol, dus moest ik goed kijken waar mijn ontvangstcomitee stond. Al snel vond ik ze en toen waren we weer samen :D
Nadat we afscheid hadden genomen van Rian en aanhang gingen we naar huis. Wat raar om in een auto te zitten die over de weg zoeft zeg!
Lekker cd van Marco aangezet die ik vanuit Ghana al besteld had en zo ging de terugreis wel snel.
Thuis hong een spandoek uit die Mohammed en familie in Egypte heeft gemaakt voor me!
Toen lekker zelfgemaakte aardbeienvlaai gegeten en erna ben ik even naar opa en oma gegaan, appie (kon 't niet laten) en naar prins uitroepen! Leuk om alweer zoveel bekende te zien.
Het is koud maar ben blij om weer thuis te zijn. Omdat je er naartoe leeft om na 4 1/2 maand weer naar huis te gaan. Sja en nu begint het Nederlands leven weer; school, werk etc.! Maar eerst iedereen weer zien de komende week.
Dit is dus mijn laatste verhaal van mijn kant!
Ik wil iedereen bedanken die ik ken die me gevolgd en geholpen heeft vanuit Nederland! Via mail, berichten op de site en sms, het is heel erg fijn om berichten te krijgen van thuis als je zover weg zit, is heel fijn!
Dus 100x Medasi pa!!!!!
Mah krow,
Afia Maud!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!