Life is short- travel it well!

1 month left!!!!!

Het allerbelangrijkste, op het vliegticket na, is binnen. Het visum! Wie Ghana in wil, kan dit niet zonder een visum. Een visum is niets meer en niets minder dan een stempel of sticker in je paspoort waardoor je gemachtigd bent in het betreffende land te verblijven en je je dus legaal in het land bevindt. Bij sommige landen moet je betalen voor een visum, terwijl je bij andere landen voor nop het land in kan gaan. Soms moet je het visum van te voren regelen en bij andere landen, bijv. Egypte, kun je het visum pas kopen/krijgen zodra je geland bent met het vliegtuig.
Bij Ghana is het zo dat je het visum vanaf 3 maanden voor vertrek kan aanvragen. Dit moet gedaan worden bij de Ghanese ambassade in Den Haag. Zo ben ik 28 mei naar Den Haag gegaan.
Toen ik in de tram zat naar de ambassade toe, zag je al heel veel ambassades voorbij komen van verschillende landen. Wow, vind dat echt heel mooi en het is nog steeds een droom van me om ooit op een ambassade te werken (in het buitenland uiteraard). Het was dan ook erg leuk om in de Ghanese ambassade te zijn. Je zit in een wachtruimte waar de blanke mensen op één hand te tellen zijn en waar voor de rest alleen maar Ghanese mensen zitten. Altijd vraag ik me af als ik een donker getint persoon zie (vind ‘zwart' of ‘neger' zo hard klinken) of dat een Ghanees zou zijn. Nu wist ik het. Naast me, tegenover me, aan alle kanten langs me zat ik tussen de Ghanese mens. Leuk toch!
Na een klein halfuurtje wachten was ik al aan de beurt. Best snel voor Ghanese maatstaven.

Wink
En zo stond ik weer buiten met het advies om een week later terug te komen om mijn paspoort op te halen met het visum erin. Zo geschiedde het en stond ik een week later weer op dezelfde stoep en 5 minuten later kon ik weer op weg naar huis met het visum. Met een big smile liep ik door de straten van Den Haag, wat een geweldig idee dat je je visum hebt en zo het land binnen kunt komen. Dat maakt het weer een stukje meer definitief en echt!
De twee belangrijkste zaken heb ik dus geregeld: het visum en het ticket. Nu moet ik nog wat medische zaken regelen; spuiten, malariatabletten, ORS etc...En langzamerhand -het is toch nog echt maar 1 maand as we speak!- moet ik nog maar eens na gaan denken over wat ik allemaal mee moet en ga nemen. Ben daar nog niet helemaal mee bezig geweest. Dus ik denk dat ik komende week mijn backpackje eens uit het stof ga halen en maar eens een lijst op ga stellen!

En verder, wow 1 maand nog maar. Het is zo gek en realiseer het me nog niet altijd dat ik echt wel naar Ghana ga, echt wel! Strange! Tijd is voorbijgevlogen. Dit is wel een van de laatste berichten die ik vóór vertrek hier op ga zetten. Mooi mooi mooi!!!! Moet wel zeggen dat ik steeds vaker en meer kriebels in mijn buik krijg. :-)

Voor degene die er interesse in hebben: al mijn verhalen van mijn tijd in Ghana van september 2006 t/m januari 2007 staan nu ook op de site. Enjoy!
Nou luitjes, verder heb ik even geen nieuws meer!
Tot later dan maar!
X Mot

Reacties

Reacties

Imke (imkatjuh)

hee Maud !!!
Leuk leuk leuk weer :)
Goed om te lezen dat je nu in ieder geval je visum en je ticket hebt !!! Dan komt het inderdaad net allemaal wat dichterbij, en echt echt ;)

Je verhalen van vorige keer heb ik allemaal al gelezen.. ik dacht op hyves??? .... of was het op de borsatoweblog? ...

Wel, ik krijg je mailtjes binnen als je hier wat nieuws op zet, dus ik zou zeggen, tot de volgende !!

Kus, Imke

katja

Ik heb deze natuurlijk allang gelezen...en inmiddels is het nog maar 13 dagen! Zo spannend!
Je moet wel nog ff van tevoren bij ons aan komen hier 'oppe Boukoul' he? :D...
xxx

Marie-José

Nog maar 2 dagen !
Ik ga je volgen!
Geniet meis en breng Ghana een stukje mee naar nederland
kus Marie-José

patty

Heeeeeee maudje,

ga je heeeeeeel erg missen,snik snik...
Geniet ervan en ik ga heel erg genieten van je spannende verhaaltjes!
Fijn dat we nog een kleine date gehad hebben voordat je wegging,hi hi!!!
Doeidoeixxxxx Patzz.

Riny en Anton Spinhoven

Ha, die Maud,
Via, via kwamen we uit, bij de soap van Mot around the world!
Wat kun je leuk schrijven, wat je allemaal meemaakt in Ghana, we hebben nou echt een gevoel erbij, dat we over jouw schouder mee kunnen kijken en genieten van dit alles.
Ga zo door, Maud! Je houd het wel spannend voor ons he?
Veel liefs van Riny en Anton uit het verre Ridderkerk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!