Life is short- travel it well!

Week 3 alweer!

Hallo!
Hier een teken van leven vanuit Zwitserland!!! Allemaal een heel gelukkig Nieuwjaar!!!

De afgelopen week was een hele drukke week; het hele hotel zat vol, we hadden een overnachting en natuurlijk de viering van Oud&Nieuw met de kinderen (ook wel Sylvester genoemd hier).
De overnachting was echt heel leuk, acht kinderen waren blijven slapen en tot mijn eigen verbazing lagen ze al op tijd in hun nestjes te ronken!
Na de overnachting, was de gootsteen ineens verstopt. Er liep geen water meer weg! Ik overal gekeken maar ik kon alleen ontdekken dat er ineens een soort van dop op het gat zat, dat er met geen mogelijkheid meer af ging. Ja, dat had ik zelf gedaan.

Wink
Maar blijkbaar had ik iets fout gedaan want het lukte me met geen mogelijkheid om die dop eraf te krijgen; hij zat muurvast.
Dus na 10 minuten prutsen daaraan, besloot ik me de gereedschapskist te pakken om te kijken of ik wellicht vanuit de onderkant naar boven kon komen. (ja echt!) Dus met mijn schroevendraaiers in de aanslag wilde ik net de onderkant van de gootsteen, daar waar die pijp loopt (ben geen deskundige dus je moet het zonder de correcte benaming doen. ;-)) wilde ik net de schroevendraaier op zetten toen Anita binnen kwam, mij vroeg wat ik in hemelsnaam aan het doen was, want vrouwen zitten toch niet aan schroevendraaiers en daar hebben we in het hotel de klusjesmannen voor. Toen ik haar vertelde wat het probleem was, duwde ze, heel handig, op een knopstaaf-achtig iets naast de kraan en voila, weg was het dopje!

Woensdag belde ik weer naar de skischool om een les te boeken voor zaterdag en toen ik mijn achternaam moest opgeven, moest ik deze spellen omdat het voor haar geen gewone naam is. Uh pardon? Volgens mij is Steinbusch echter wel hartstikke Duits, maar dat kan ook aan mij liggen.
Overigens is die snowboard les niet doorgegaan; ik was vrijdag al een beetje ziek en zaterdag helemaal dus ben ik niet gaan snowboarden. Echt balen om op je enige vrije dag in de week ziek te zijn.
Sealed
Maar gelukkig voel ik me nu wel al iets beter hoor!!!

En dan nu iets wat ik persoonlijk heel erg vind. Er komen hier gezinnen, families, whatever. De ouders willen skiën en in sommige gevallen word hun kind echt bij ons gedumpt. Niet bij iedereen natuurlijk. Ik heb kleine kindjes die iedere dag komen, maar toch evengoed gezellig met hun ouders dingen gaan ondernemen. Maar er zijn ook ouders die zich achter de oren krabben als ze horen dat het kind niet van 09.00-21.00 bij ons kan komen. Letterlijk kreeg ik te horen: 'Ja maar, wat moeten we dan met ons kind doen?' Wat dacht je van, uh, misschien vakantie vieren samen??? Of een ander geval: een klein kind, van nog geen 2 jaar oud werd naar ons toe gebracht voor eigenlijk de hele dag. Na het middageten was het kind alleen maar aan het huilen en het roepen om zijn mama. Wij die moeder bellen, komt ie om 4 uur pas opdagen. Vind het zo erg! Niet alleen zitten wij 3 uur lang met een kind dat veel aandacht nodig heeft waardoor de andere kinderen tekort schieten, maar dat is niet eens het ergste. Het ergste vind ik dat nog voor het kind. En het meest zielige, of eigenlijk trieste, vind ik dat voor de ouders; omdat zij niet eens doorhebben wat voor leuk kind ze hebben maar daar geen tijd mee door willen brengen.

En dan nog even dit. Ik heb op deze site al zoveel gezegd over mijn naam, en dan vooral over mijn Ghanese naam. Maar ik ben tot veel meer ontdekkingen gekomen. Hieronder staan ze nog eens allemaal op een rijtje. Niet perse is overal de naam goed geschreven, maar uitgesproken word hij wel altijd als ‘Maud'.

Oorspronkelijk is Maud een Ierse naam en betekent het ‘Machtige strijdster'.
In het Ghanees wordt mijn naam uitgesproken als ‘Malt', wat gelijk staat aan een biertje.
In het Nederlands is mijn naam de grondstof voor o.a. bier en jenever.
In Duitsland denkt men bij het horen van mijn naam aan het LKW-Maut systeem. Een tolheffing voor het verkeer op de autowegen. (Ook Oostenrijkers en Zwitserse burgers kunnen mijn naam associëren met de tolheffing)
In Egypte, -hou je vast- betekent mijn naam ‘De Dood'.
En in Amerika is het ‘gewoon' de naam van een dorp in Oklahoma, net als er ook een ‘Maud'-dorp is in Schotland.

Ohw en dan nog even dit: aangezien de scholen weer overal zijn begonnen zijn ook alle Nederlanders gevlogen.
Dus nu komt er het echt op aan; ik moet nu echt mijn duitse talenkennis inzetten. Ben omsingeld door Duitse en Zwitserse kinderen die me verbeteren bij alles wat ik zeg. (Ok, niet álles, maar je begrijpt me wel) Eigelijk krijg je dan zoiets:
(Maud)„Ich hab eine Idee!'
(Kind) „Nein, du hast ein Idee.'
(M) „Ja, das sag ich; Ich hab eine Idee!'
(K) „Nein! Du-hast-EIN-IDEE.'
(M) -Rent gillend weg-

Wink




Tot zover mijn update voor deze week...
Bis Später!
Wink

Xxx Maud
P.s. na de vermoorde muis van vorige week, heb ik hier geen muizen meer gesignaliseerd!
Surprised

Reacties

Reacties

Katja

Maudjuh!
Ook een heel gelukkig en sprankelend nieuwjaar gewenst voor jouw!
Ik lees dat het je erg aangrijpt dat sommige ouders hun kinderen echt 'dumpen'. Ik herken dat gevoel en is zeker niet fijn... waarom kiest men anders voor kinderen? Niet om ze te dumpen...maar soms...grrrrr....
Leuk al die betekenissen van je naam! Steinbusch lijkt me idd duits...haha....had je trouwens de griep ofzo?
Maud! Tot snel maar weer!
xxx

Jenny

Ha Maud,
Allereerst 'n supergoed 2010 toegewenst...!!!
Ben je al weer wat opgeknapt? Griepje of gewoon fikse kou?
Het is inderdaad erg triest te bemerken, dat ouders hun kind als balast ervaren....!!! Vooral, omdat ouders dan zoveel missen van hun kind...en die tijd komt nioot terug!!
Leuk zeg....al die betekenissen van jouw naam...!! Je hebt 't nu maar voor 't uitzoeken.
Hey Maud, je bent niet geknipt voor loodgieter....! Wel goed geprobeerd van je!!! Soms ligt alles echter gewoon aan 'n "staafknopje".Hou je verder maar gewoon aan 't schrijven!!
Ben je 'n kei in...!!!
Lieve groetjes voor je...

Chantal

Hey zussie!!!!

Alles good???

Ik snap je gevoel helemaal wat betreft het 'dumpen' van de kids. Hier heb ik dat gevoel ook wel eens. Vooral in vakantietijd zoals de afgelopen 2 weken.
Maar dat ze dat op hun vakantie ook doen..
Maar goed, ik denk dan altijd maar: ik ben er op de eerste plaats voor de kinderen en ik zorg ervoor dat ze een fijne gezellige tijd bij me doorbrengen. Het is soms moeilijk, maar kijk maar naar die snoetjes. Daar doe je toch vaak (bijna) alles voor?!

Have fun en hopelijk zaterdag succes met je snowboardles!!!

Kussies!!

patty

He Smautie,

Ben zeer trots op je dat je in ieder geval geprobeerd hebt je probleem zelf op te lossen hihi...
Maar wat hoor ik nu:Ben je van april tot oktober maybe weer weg!!!Aaaaaaah smautie,kun je dus niet op de mooiste leukste en grootste wedding of the year zijn! Jammer....maar je avonturen zijn belangrijker!
Ben wel benieuwd waar je weer precies terecht gaat komen zeg?!!
Maudje,veel plezier nog,geniet nog van alles!!
toedeloexx Patty.

Imkatjuh

Wat balen dat je ziek bent geweest op je vrije dag .... Gelukkig was het erna toch vrijwel over, dus heb je die vrije dag toch enigszins nuttig besteeds met beter worden....

Tjsa, en hoe triest kan het zijn inderdaad.... voor die kindertjes.... Heb er eigenlijk geen woorden voor.... Jammer dat het in sommige gezinnen zo gaat.... Probeer er wat omheen te kijken, en toch te genieten! Al zal je dat best wel lukken !

En die muis.... je hebt geen andere gezien, omdat ze allemaal op de begrafenis zijn van die ene muis ;) ...

Veel plezier nog, en ik zit alweer te wachten op je volgende verslag hoor !!

Oma en Opa

De familie bijeenkomst bij de Chinees was heel leuk. Toch hebben wij jou gemist. Maar dat etentje doen wij nog eens over en natuurlijk met jou er bij.
Hopelijk gaat alles naar wens in het koude land bij jou. Ook hier is het koud en nat van de sneeuw.
Wij wensen jou heel vel geluk met jou nieuwe toekomst. Oma en Opa.

enny

De muizen zitten nu op de Boukoul : vraag maar aan Patty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

enny

Ha Maud,: ***en we hebben hier toch veel sneeuw ***!!
Ik hoor dat alles onder controle is daar in Zwitserland.
en dat lijkt me geen leuk idee : wonen in de Appie!!
Veel plezier nog , en tot je volgende up-date.
Groetjes xxxEnny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!