Life is short- travel it well!

Op de helft!

Afgelopen dinsdag was ik op de helft van mijn tijd hier. 10 Maart kom ik namelijk alweer terug, dus nog een kleine 6 weken. De tijd gaat snel! Het lijkt alsof ik hier al maanden ben terwijl het pas 6 weken zijn.
Dus op 12 maart zal ik weer voet zetten op Nederlandse bodem.
Maar zo ver is het nog niet! Er staat nog van alles te gebeuren en er is nog van alles gebeurd.
Vorige week woensdagwaren we gaan schaatsen met collega's en, bezorgd als ze zijn, raadden zij me aan om mezelf in zo'n opblaasbaar sumopak te planten en een motorhelm op mijn hoofd te zetten. Blijkbaar hadden ze na mijn snowboardavontuur, niet veel vertrouwen meer in mijn wintersportcapriolen. Maar ik moet zeggen, voor een derde keer schaatsen ging het me niet slecht af! Alhoewel ik me op glad ijs begaf heeft heeft mijn kont geen één keer het ijs gevoeld; ben met beide benen op het ijs blijven staan! Wat een prestatie.

Wink

Na eerst een tijdje bij de rand te blijven, zodat ik me daaraan vast kon houden, kwam ik tot de ontdekking dat ik die rand nog niet zo nodig had. Dus daar ging ik. Wel wild met mijn armen zwaaiend, maar een kniesoor die daar op let, toch?! Voor de nieuwsgierigen: KLIK : Op mijn hyves een filmpje ervan! (als het goed is kun je deze ook zonder hyves-account zien!
Het was trouwens een hele mooie ijsbaan; best groot en in de open lucht! Na elke 20 minuten hadden we even een pauze om ons op te warmen met Glühwein. Toen iedereen uitgeschaatst was gingen we naar Quadrell, een leuk barretje hier in Disentis. Voor een gewone woensdagavond was het er erg druk en ook gezellig, dus we hebben ons goed geamuseerd. Gelukkig had ik donderdag vrij, zodat ik deze vrije dag kon gebruiken om te herstellen van de avond/nacht te voren.
Cool

Zaterdag kwamen mijn ouders hierheen dus hebben we ook allemaal leuke dingen gedaan; in de bar gehangen, de piste opgeweest (waar vooral de stoeltjeslift een absoluut hoogtepunt was, toch mam?
Tongue out
), in de bar gehangen, lekker gegeten, in de bar gehangen, rondleiding door mijn kasteeltje, in de bar gehangen, naar een dorpje verder gegaan om daar met een slee van een 3.5 km lange sleebaan af te gaan (wat geen afgang was hihi maar we gingen er met de slee af
Tongue out
), nog maar weer eens in de bar gehangen en ineens *flits* de tijd was om en ze waren weer weg. Zo snel gegaan, maar was wel super leuk!!! Thanks voor het langskomen, zodat jullie live konden zien waar ik nu leef! En thanks voor de boeken en tijdschriften, de spekjes en de drop.
Tongue out


Verder weinig nieuws van deze kant. Er zijn wel enorm veel Zweedse kindjes, die bij een groep horen van 80 Zweden, dus 's avonds is het volle bak hier. Om even te ontspannen gingen we dinsdag ‘even' naar een bar. We wilden echt, serieus, één drankje doen. Dat ene drankje werden er twee, drie etc. en toen die bar dicht ging, besloten we naar een ander barretje te gaan waar een feest aan de gang scheen te zijn.
Dat feest was inmiddels ook al uitgeblust maar desondanks was het er erg gezellig. Toen ook deze bar de deuren dicht gooide gingen we maar terug naar het hotel en gingen we in de gang zitten waar het personeel woont...en zo was het ineens half 6. Gelukkig hoefde ik niet zoals een andere collega om 7 uur weer te beginnen maar pas om 12 uur, Lucky me!
Tja en verder geen nieuws vanuit Disentis...wel een ander nieuwtje; mijn volgende bestemming is bekend. Ik ga naar het plaatsje Ierapetra in Griekenland (Kreta!). Eerste optie was Turkije, maar dan zou ik al 1 april moeten gaan, wat zou betekenen dat ik maareen paarweken thuis zou zijn en dan meteen weer weg zou moeten. Heb een paar feestjes op de planning staan waar ik graag heen zou willen, vriendinnen opzoeken, misschien nog even een weekendje weg om ook even vakantie te hebben (geloof me, dat heb ik hier echt niet en zal ik in Griekenland ook niet hebben) dus ik wil dan als ik thuis ben er ook lekker van kunnen genieten en niet meteen al bezig hoeven te zijn met spullen regelen voor Griekenland.
Dus Turkije werd geschrapt en toen kon ik kiezen tussen Bulgarije of Griekenland...na snel contact te hebben gelegd met mijn raadgeefster (He San!) zijn we samen tot de conclusie gekomen dat het Griekenland word. Dus laat die ouzo, sirtaki, olijven, feta en gyros met veel knoflooksaus maar komen!!!
Cool

Van 28 april t/m 31 oktober ga ik daar werken. Ben erg benieuwd! Zal daar ook weer met de kinderen bezig zijn, maar ernaast ook een beetje hostess werk doen.
KLIK voor het hotel!
Dit is de link naar het hotel enzo. Dus het word zon, zee, strand en heeeeeel veel warmte voor mij. Woooow, wat een vooruitzicht. En hier in Disentis hebben ze me gevraagd of ik volgend jaar weer kom. Maar dat is mij te ver weg om daar nu al over na te denken.
Wink
We zullen het allemaal wel zien!
Zo en dit was het dan voor deze week, een hele korte update voor mijn doen deze keer!
Ciao!
Maud
P.s. met mijn neusje gaat het goed! Toen de hechtingen erin zaten vond ik het echt lelijk en dacht ik dat het niet meer goed zou komen en het lelijk zou worden. Maar zover een litteken er goed uit kan zien, vind ik dat deze er wel mee door kan (zegt ze als een ervaringsdeskundige helaas). Al het blauw is weg en het doet niet meer zo heel veel pijn gelukkig.
Laughing

P.p.s. vandaag is het 3 jaar geleden dat ik terug kwam uit Ghana. De tijd gaat zo snel!

Reacties

Reacties

Bernadette

Was net aan je aan het denken. Hoe is met maud!, even kijken of er nog geen mail is en jawel hoor, dus weer even gretig lezen wat ze allemaal weer beleefd heeft. En dat je straks naar Griekenland gaat. Zo zie je wel wat van de wereld. groetjes
Bernadette

Bernadette

Heb net je filmpje bekeken, nog even oefenen en je kunt zo naar de wereldkampioenschappen kunstrijden op de schaats

Bernadette

Het volgende filmpje bekeken. Het ziet er goed uit. Van de sneeuw naar de zon. mooi hotel succes, maar we zien je nog wel voordat je daar naartoe gaat!

Jenny

Als dit de 3e keer is dat je schaatst, dan moet ik zeggen, dat je 't heel goed doet... De elegantie komt later wel 'ns (of niet!!)....
'n Goede keus, om naar Griekenland te gaan. Prachtig hotel hoor!!! En ja...die Griekse kost is toppie!!
Wel leuk, dat je, voordat je gaat 'n poosje in Nederland blijft en leuke dingetjes gaat doen!!! Is ook belangrijk, he?
Warme groetjes en veel "sneeuw-plezier"

Tante Rien

Ha die Maud,

Waar blijven nou die sneeuwfoto's met je ouders in Disentis? Ik zit met spanning te wachten!!!!!
Schiet eens een beetje op!!!!!!!!!!!!!
Heel leuk filmpje op Hyves en ik moet zeggen je kan het, Maud!! Je hebt nog zoveel talenten in je zitten, wat je nog niet weet! En dat komt nu goed van pas!
Je krijgt een leuk en warm vooruitzicht van je nieuwe bestemming voor het werk, spannend hoor!
Zo leer je allemaal nog eens andere talen bij, ga zo door!

Veel plezier en liefs van ons beide.

Katja

Heeeeey Maud!

Wat super leuk dat je dadelijk naar Griekenland gaat. Koen en ik zijn er ook over aant denken in september dit jaar een paar dagen die kant op te komen. Kreta of Rhodos.... dus wie weet.... ;)
Maar eerst nog even heerlijk genieten daar, waar je nu bent. Hebben je ouders het ook naar hun zin gehad? :) Wel gezellig zeg!
Vieren jullie ook iets van carnaval daar, of iets wat erop lijkt?
Hier gaat alles zijn gangetje. We kletsen goed bij als je terug bent. zal eens kijken voor een datumpje tussen 12 maart en 28 april :D.
Maud, geniet er nog van en tot snel!
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!