Life is short- travel it well!

Lente in Disentis!

Wat een week is het!
Het hele hotel was volgeboekt zodat er in totaal 250 mensen in het hotel zijn.Afgelopen zaterdag kwamen al deze mensen aan in Disentis, dus aangezien de zon scheen ging ik me lekker in de zon zitten om al die bedrijvigheid te bekijken, erg leuk! Naast me lag een stapel tijdschriften die ik voor de tweede keer ging lezen maar dat kon de pret niet drukken! Eindelijk, lekker in de zon!

Laughing

Van 14.00 tot 16.00 was er een enorme optocht door het dorp dus werd de weg afgesloten, maar dat was vette pech voor gasten die tussen deze tijd bijna in Disentis zouden zijn; er is maar één weg om hier te komen en als die afgesloten word, sta je dus in een hele lange file! Een file die niet rijdt. En als je niet weet dat de weg afgesloten is, blijf je er staan...mensen die het wel weten kunnen dan snel de andere weghelft nemen. Maar ja, wie weet dat...vrijwel niemand, dus zo was het tussen 12 en 14 heel rustig en erna kwam een hele invasie! Veel Zwitserse mensen, Britten, Duitsers, Nederlanders en een enkele Belg. Dus 's avonds had ik ‘Welcome' in het kasteel, voor zo'n 50 mensen! En zo stond ik daar mijn praatje te houden in het Duits, toen het Engels en nog in het Nederlands. Daar stond ik wel even voor aap omdat ik tijdens het praatje niet op het Nederlands woord kon komen voor ‘Informationsblatt', wat gewoon een brochure is.
'Wanneer het kind wil komen moeten jullie een ...uh...-keek collega aan maar aangezien deze Zwitsers is wist zij het Nederlands woord hiervoor ook niet-....uh....hoe heet het nou...informationsblatt invullen en aan de receptie geven...'
Aaargh echt zo stom! Het Duits spreken ging wel goed en als ik niet weet of er der/die/das voor moet zeggen kort ik het gewoon af en zeg ik bijvoorbeeld D' Stuhl, D' Treppe hihi.
Maar daarentegen is het wel leuk om bijvoorbeeld Nederlanders tegen te komen die mij iets willen vragen over de animatie en in het Duits tegen mij beginnen te hakkelen. Hihi, je ziet het zo wie Nederlander is dus laat ik ze eerst hun zin afmaken en zeg dan vrolijk 'misschien is het handiger om in het Nederlands over te gaan?!'
'Oh, jij bent Nederlander!'
Gemeen he?!
Wink


Rond half elf die avond gingen we naar de sporthal hier, want er was carnaval! Het was groot en druk maar oh zo gezellig! Het heeft een beetje een Oktoberfest idee met lange tafels waar iedereen aan zit met uiteraard veel bier op tafel. Had me wel voorgenomen niet te veel te drinken want je weet maar nooit wat je er allemaal uit kan floepen als je te veel achter je kiezen hebt. Aangezien mijn baas mee was, had ik geen zin om mezelf voor aap te zetten door hem bijvoorbeeld te zeggen dat ie op op Goofy lijkt of iets anders hihi! Daar hebben we nog een hele gezellige avond gehad en om half 5, terwijl de hut nog vol zat, besloten wij ons nestje op te zoeken...

Na die invasie van Nederlanders verwachte ik een hele hoop Nederlandse kinderen bij mij. Sinds Nieuwjaar heb ik geen Nederlandse kinderen meer gehad! Maar...de hele week heb ik geen enkel Nederlands kind gehad! Alleen vanavond een uurtje bij de disco, waar ik uit automatisme steeds Duits sprak tegen die kinderen.
Ik verheugde me zo op Nederlandse kinderen, maar na de eerste dag maakte mij dat al niets meer uit want ik heb een super week gehad met zo'n leuke kinderen!
Nu moet ik erbij zeggen dat ik eigenlijk nog nooit echt vervelende kinderen heb gehad *afkloppen* en het altijd leuk was, maar deze week heeft het overtroffen! Het was gezellig, de kinderen konden het al meteen goed onderling vinden en hadden zelf enorm leuke ideeën om uit te voeren. En dat is echt kicken als alles zo super goed gaat, dan maakt dat mijn hele dag goed.
Wat wel minder was (met een dikke knipoog!), was dat ik normaal altijd veilig achter die enorme muziekinstallatie sta tijdens de disco. We doen dan altijd spelletjes op muziek; de kinderen moeten dansen en zodra de muziek uit gaat moeten ze snel zitten. Het kind wat als laatste zit is af. Zo'n spellen allemaal. Dus ik zwaai wat met mijn handen heen en weer en verder hoef ik niet echt te dansen ofzo. Maar die snuggere kinderen leek het wel een leuk idee als een van hun op het pauze-knopje zou drukken zodat ik ook mee kon doen. En ik, bescheiden als ik ben, sloeg hun nobele aanbod af. 'Nee joh, ik sta goed hier!'
Neeheee Maud, jij moet ook meedoen zei de ene. En toen begonnen ze allemaal.
Dus hop ik kon geen kant meer op, daar ging ik.
Wink
En de kinderen maar roepen: Maud je moet bewegen!
'Ja maar, dat doe ik toch?' Had zelf het gevoel dat ik mijn ledematen alle kanten op zwaaide.
'Meer dansen!'
Het zal je dan ook niet verbazen dat ik al snel weer mijn veilig plekje achter de muziekinstallatie opgezocht had.
Wink

De volgende dag stond schminken op het programma. Nu is het zo dat het me een paar keer goed is gelukt om de kinderen mooi te schminken, maar er zijn ook momenten geweest waarop ik het kind maar vroeg; wil je echt zo naar buiten gaan? En het er naar mijn idee echt niet uit zag...Maar deze dag had ik drie kinderen en moest ik een prinses schminken, een spinnenmeisje en een duivel...met de complimenten van de ouders achteraf.
Cool
Aangezien we nog tijd over hadden hebben we nog wat dingen geknutseld voor erbij; toverstaf met spinnen voor het spinnenmeisje, toverstaf met bloemen voor de prinses, zo'n staf voor de duivel en ook hoorntjes voor de duivel uiteraard, erg leuk!
Woensdag hadden we de zogenaamde ‘Schloss-Rally'. Nu denk je misschien aan auto's die door het kasteel scheuren, maar we doen dan eigenlijk een soort van race door het kasteel. Estafette race, spelletjes race, you name it en het word gedaan. Maar ik had maar twee kinderen dus viel er niet veel te racen.
Tongue out
Dus het spel wat aangepast en de kinderen zelf memory-kaarten laten maken en deze laten verstoppen zodat even later het ander kind dus de ene helft van de memorykaarten moest zoeken. Maar naast de memorykaarten werden er ook fopkaarten gemaakt, waar geen dubbele van was. In ieder geval; doel van het spel is om de koning te bevrijden die onder de ene helft van de memorykaarten ligt (de helft die dus niet verstopt is, snappen we ‘m nog?). Zodra de ene alles gevonden heeft was de andere aan de beurt.
De kinderen vonden het echt leuk en daarom ik ook! Het ging echt goed voor een spel wat ik binnen een half uur in elkaar gezet heb.
Cool

Verder had Anita nog een dode muis gesignaleerd in het kasteel. We hebben overal vallen neergezet. Uh nee, ik lieg; zij had overal vallen neergezet. Ik wil daar niets mee te maken hebben hahaha. Ik weet zeker dat zodra ik met zo'n val aan de weer ga dat ik gegarandeerd mijn handen ertussen ga krijgen.
Tongue out
Dus zij stopte daar chocolade in, maar de chocolade verdween steeds, terwijl er geen muis in zat...Zo kwam ik ons kantoor binnen gelopen en zag ik ineens een val middenin het pad staan. Vond het een beetje gek want ik was al 20x die dag het kantoor binnen gelopen en geen val gezien. Aangezien Anita vrij had kon zij deze ook niet verplaatst hebben.
10 minuten later kwam ik weer en toen was de val weg! De muizen gaan ermee aan de haal!
In ieder geval; in al die dagen dat Anita vrij had, heb ik geen ene val durven inspecteren dus toen zij zondag weer in het kasteel was, vertelde ze me dat er een dode muis in een val zat. Maar ze had geen tijd meer om deze eruit te halen dus dat zou ze maandag doen. Zolang ik nergens zou gaan zoeken zou ik deze ook niet vinden, zo verzekerde zij mij. Dus dat heb ik dan ook braaf niet gedaan.
Surprised
Brrrrrrr!!!! Ik kan een heel boek volschrijven over al die muizen hier, gatver!!!

Maar goed, so far so good dus. Het loopt nog allemaal lekker en als het goed is kom ik over een kleine 3 weken alweer terug.
En dan nog een nieuwtje over de zomer: Ierapetra, Kreta gaat het niet worden. Vanmiddag had ik met TUI gebeld en bleek dat de Kidsclub waar ik eigenlijk zou gaan werken, er in de zomer niet meer is. Als ik perse bij een Kidsclub wil werken, zou dat niet het gehele seizoen kunnen gebeuren, wat ik zelf wel graag wil. Maar er is nog een andere mogelijkheid; als allround-entertainer werken. Dus meegaan op excursies en activiteiten verzinnen en uitvoeren voor alle leeftijden (als ik het goed begrepen heb)...Meer informatie moet ik nog per mail krijgen zodat ik er nog over na kan denken, is wel heel iets anders maar een uitdaging! Wat wel is; ik zou dan een training moeten volgen in Lanzerotte (wat een straf hahaha) en die is ergens in april. Zul je net zien dat dat is als ik in New York zit, zou me niets verbazen, dus daar heb ik een beetje de kriebels voor, maar we zullen zien!
Zo tot zover mijn update voor deze keer...
Ciaaoo!
Maud

P.s. zet er vandaag of morgen nog nieuwe foto's op van het kasteel!

Reacties

Reacties

Katja

Hey Maud,

Weer een leuke update over je belevenissen daar! :)
Leuke spelletjes bedenk jij trouwens (in een half uur!)... zijn nog wat tips voor mij hier...haha...
Ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt rondom die muizen: het zijn slimme sterke beestjes. Ze doen eigenlijk niks, maar zijn gewoon vies...bleeeeh....
Ik hoop voor je dat New York niet in het geding komt door die training...daar zal dan toch wel een oplossing voor te vinden zijn?
Hier gaat alles zijn gangetje: carnaval achter de rug en het was super! Gisteren alweer gaan werken en gewoon weer ons oude leventje oppakken...haha...
Roep eens een maandagmiddag die voor jouw het beste uitkomt om even bij te kletsen? Vrijdagmorgen kan ook...
Maud geniet er nog lekker van daar en tot over een paar weekjes alweer idd...
xxx

Jenny

Ha Mot,
Knap, om in 'n 1/2 uurtje 'n spel te verzinnen, waar iedereen plezier in heeft....!!! En dat dansen op muziek...soort stoelendans lijkt me...neuh, is jouw ding niet....!!! Trouwens..hoe doe je dat dan eigenlijk met carnaval...???
Tjonge...met die muizen heb je echt wat, he? Het is "Jij of de muis!!"....Maar, eten die ook chocolade????
Ga jij maar lekker genieten van NY. Komt allemaal wel goed, hoor! Je komt wel op de plek, waar je hoort te zitten...ha ha ha!!
Geniet nog maar goed van die paar weekjes....Van alles wat er te zien en beleven valt...En van je collega's en vrienden daar...!!
Warme groetjes van mij uit Swalmen

dien allerliefste zus ;)

Hey maudje

Wat heb jij toch met die muizen?

Nu word het wel spannend met die training, nu maar hopen dat die niet in de vakantie van NY valt.

Geniet er nog van die paar weken, en dan tot snel

xxx lieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!