Life is short- travel it well!

Mooie week gehad!

Hallo mensen!
Zooo wat een week heb ik achter de rug. Ik overdrijf niet als ik zeg dat het de meest vermoeiende maar o zo'n leuke week was! De hut liep flink vol met kinderen en ze bleven terug komen. 20 kinderen bleven er eten op dinsdag en 16 bleven er slapen...Aangezien ik dan in mijn eentje ben, waren er gelukkig wel 2 oudere jongens van elf jaar die mij heel erg goed geholpen hadden met alles, daar was ik erg blij om!
Maar ik heb dus erg genoten...veelal Nederlandse en Zwitserse kinderen en nog een enkele verdwaalde Belg en Duitser die het onderling erg goed konden vinden met elkaar. Nu moet ik zeggen dat ik daar nooit problemen mee heb gehad. Hoeveel kinderen ik ook had, er is nog nooit ruzie geweest! Echt super!
Zondag had ik met de kinderen lotto gespeeld en toen kregen we het voor elkaar dat steeds een en dezelfde jongen als eerste zijn hele kaart vol had. Hij zei tegen mij; ik moet alleen nog nummer 81 en dan heb ik de kaart vol. Waarop ik hem vroeg, zal ik dat nummer pakken? (Niet serieus bedoeld natuurlijk, want dat zou niet eerlijk zijn voor de andere kinderen) en dus pakte ik zo'n bal, zonder te kijken, en jawel hoor. Bal nummero 81!
Zondagavond ging ik met wat collega's de bar in hier in het hotel en nadat we een ‘Disi'-cocktail besteld hadden kwamen er ineens allemaal Nederlandse ouders binnen.
'Zozo, jij bent van de animatie, toch?' zeiden ze.
Hmm in eerste instantie was ik er niet blij mee, want het zou zomaar zo kunnen zijn dat ze op maandag hun kind naar het kasteel zouden brengen. Dat maakt niet echt een goede indruk als ze een van de medewerkers aan een enorme cocktail aan de bar zien hangen. Maar gelukkig gingen zij ook flink aan de cocktails en bier, waardoor het niets meer uit maakte. En, zoals ze bij mijn sollicitatie al zeiden; zolang je niet in een bikini op de bar gaan staan en aan een paal gaat hangen is het goed.

Wink

Op een begeven moment kwam ook de chef van het hotel erbij. Iets waaraan ik nog steeds moet wennen, dat hij ook meedrinkt, mee roddelt, mee praat etc. Maar goed. De Nederlanders zagen hem en vroegen aan hem of hij niet toevallig degene was die op zaterdag de clown was is de lobby. Toen ik hun dat hoorde vragen kwam de cocktail er bijna door mijn neus eruit. Ze hadden blijkbaar niet in de gaten dat hij de chef was hahaha. Dus ik lag daar helemaal in een deuk en toen kwam er net een vader aan die informatie wilde over het kasteel. Inmiddels was het al 01.00 uur geweest, had ik de nodige cocktails op en de slappe lach. Probeer dan maar eens heel professioneel en serieus alle informatie te vertellen.
Wink
Maar deze beste vader had de dag erop zijn kind braaf naar het kasteel gebracht, dus blijkbaar was de informatie goed over gebracht.
Cool

Toen het al 02.00 uur geweest was besloten de Nederlanders toch maar eens hun bedje op te zoeken omdat ze 's ochtends alweer vroeg gingen skiën. Even later kwam een van die Nederlanders ietswat zwalkend de bar ingelopen, ze was haar telefoon kwijt. Behulpzaam als wij zijn, kon ze bellen met onze gsm. Na een paar keer werd de gsm opgenomen. 'Hallo?' klonk een mannenstem. 'Wie is dit?' zei de vrouw (met dubbele tong hihi). 'Ik ben het, je man. Waar ben jij?' Misschien klinkt het zo niet grappig, maar dat was het op dat moment wel haha!

Op maandagavond gingen we verstoppertje doen met de kinderen, toen we nog wat tijd over hadden. Inmiddels ben ik expert geworden in het verstoppen dus zo ging me weer op ‘mijn' plekje verstoppen: op de vensterbank zitten met de gordijnen ervoor. Maar ik zat niet goed en ik voelde mijn voeten weg glijden, waardoor ik even later met een harde bons zo op het podium viel en ik uiteraard als eerste gevonden werd haha!Diezelfde middaghadden we schminken, wat wil zeggen dat ik dus de kinderen ga schminken. We hebben heel veel boeken met voorbeelden, waaruit de kinderen dus wat kunnen kiezen. Maar daar zat ik dus, met 16 kinderen die allemaal geschminkt wilden worden en ik had maar anderhalf uur de tijd. Dat werd dus speed-schminken voor mij en het hielp niet echt mee dat de kinderen die nog aan de beurt moesten komen mij elke minuut zeiden op te moeten schieten omdat zij ook nog geschminkt wilden worden. Maar eind goed al goed, alle zijn geschminkt geworden.
Laughing

Dinsdag hadden we weer een overnachting! Er bleven 20 kinderen eten en 16 kinderen slapen. Na het eten hadden we een film gekeken in het kasteel waar ik uiteindelijk met 30 kinderen zat! Gelukkig waren er twee jongens van elf jaar die mij supergoed geholpen hadden. (Ik was namelijk de enige begeleider) Was er echt blij mee en vond het zo lief van die jongens, ze gingen zelfs alles voor me poetsen.
Laughing

Na de film was het tijd om gezellig ons bedje op te zoeken! Maar naarmate het steeds later werd, kregen een paar kinderen toch heimwee. Dus zo stond ik eerst om elf uur naast mijn bed, lag ik bijna weer in dromenland stond de volgende alweer aan mijn bed, om 02.00 uur kon ik weer ouders uit bed bellen en vervolgens om 04.00 uur nog een keer.
Kon me hierdoor een beetje indenken hoe Robert ten Brink zich moet voelen als hij mensen midden in de nacht op haalt.
Wink
Dus uiteindelijk zaten we maar met de helft aan de ontbijttafel, maar daardoor was het niet minder gezellig.
De rest van de week verliep net zo vlekkeloos, geweldig! Op vrijdag kwam de clown optreden en zat de hele hut vol! We hadden zelfs te weinig stoelen, zoveel mensen heb ik nog niet in het kasteel gehad!
Zaterdag was mijn vrije dag en was ik wat ziekjes, waardoor ik twijfelde om 's avonds het café in te gaan: een collega ging weg en had zijn afscheidsfeest. Maar na ik 's middags wat geslapen had voelde ik me al een stuk beter en besloot ik om mee te gaan. Zo gezegd, zo gedaan...om 21 uur zaten we gezellig in het café en er kwamen steeds meer collega's binnen lopen, erg gezellig! Rond 12 uur gingen de meeste naar huis maar samen met drie collega's besloten we om nog ‘even' naar een feest te gaan in de sporthal. Rond drie uur vonden twee collega's het welletjes geweest en zo waren Yves en ik nog maar met zijn tweeën...Rond half 5 was het feest afgelopen en kwamen we nog op een afterparty bij iemand thuis terecht en rond 6 uur besloten we dat het welletjes was geweest en gingen we naar huis. Aangezien we helemaal aan de andere kant zaten van Disentis waren we uiteindelijk om 07 uur thuis en begon het zelfs al licht te worden! (Naja Disentis is eigelijk nietzo groot, maar gezien onze staat duurde het dus dubbelzo lang om thuis te komen.
Wink
)
Een beter einde van een al hele geslaagde week had ik niet kunnen hebben!
En om maar meteen de nieuwe week fantastisch te beginnen: de baas van het hotel zei vanavond tegen me dat hij het contract voor volgend jaar al klaar heeft liggen voor mij. Wohooow ik mag dus terug komen en ik WIL ook terug komen. Dus, sorry luitjes, alweer geen kerst, NYE en carnaval in Nederland volgend jaar....
Cool
Maar om het goed te maken kom ik precies over 2 weken alweer naar huis!
Surprised

Voor die tijd zal ik hier nog iets van me laten horen en nog wat leuke foto's online zetten!
Kusss
Maud
P.s. paar foto's op de site gezet van de disco en geschminkte kids.
Heb ook 2 filmpjes van de disco:
KLIK en
KLIK
P.p.s. Had ik al verteld dat mijn volgende bestemming waarschijnlijk Menorca, Spanje gaat worden?

Reacties

Reacties

Bernadette

Wat een belevenissen en wat een afwisseling. Geniet nog maar van je laatste weken.
groetjes uit een half bewolkt en af en toe zonnig Roermond.

Chantal

oeh het grote aftellen is begonnen! Heb je alweer zin om naar huis te komen? Bereid je maar alvast voor op Luna, ze zal je om de nek vliegen! ;)

Geniet er nog van!
Kussies

Katja

Nog fftjes en dan komt Maudjuh weer terug!!! Ben super benieuwd naar je 'real-life' verhalen. :D
Je beleefd er volgens mij de tijd van je leven, he? :) Wel jammer dat volgend jaar ook geen carnaval wordt voor jouw...maar super dat je teruggaat!!!!
Een maandagmiddag om af te spreken? 1 mei??? Komt dat uit?
Geniet nog van je laatste weekjes en tot snel!!!
xxx

Jenny

Meisje, rond maar lekker bewust deze periode af! Je houdt er echt veel goede dingen aan over!!!! En je bent er erg geliefd! Zegt alleen maar iets over jouzelf!!!
Warme groetjes

Bernadette

Goede reis terug tante Maud

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!