Life is short- travel it well!

De eerste dagen, van dag tot dag...

Hoi allemaal!
Hier het eerste berichtje vanuit Rhodos, Griekenland!
Waar moet ik beginnen, er is zoveel te vertellen!
Misschien dan maar bij het begin beginnen…

Donderdag
Naja het afscheid is niet echt iets om over naar huis te schrijven, dat blijft niet leuk en iedere keer vraag ik mezelf af: WAAROM WIL IK DIT??? Tevens denk ik: ik beloof het, dit is de laatste keer…
Maar goed, eenmaal geland in Rhodos kreeg ik wel een beetje de kriebels en had ik zin om dit eiland goed te leren kennen!
Ik werd op het vliegveld opgevangen door mijn collega’s en kon meteen bij de gasten de bus in. Mijn collega’s vonden trouwens allemaal dat ik weinig bagage bij me had en vroegen mij of ik wist dat ik 20kg extra mocht meenemen als werknemer van TUI. Dat wist ik, maar ik had geen zin om met twee koffers te slepen en voor mijn gevoel had ik al enorm veel bij me. Maar goed, ik dwaal een beetje af.
Eenmaal in de bus werden alle gasten afgezet bij hun hotel en die zagen er stuk voor stuk ontzettend mooi uit! Ondanks dat het al donker was, kon je er niet omheen, wow!
Met de auto werd ik vervolgens naar mijn stekkie gebracht en ik kan je vertellen; het is geweldig en zoveel beter dan ik had gedacht! Ik zit in een studio, waar ik dus een groot balkon, eigen badkamer (met bad!), klein keukentje, grote kast en 2 bedden tot mijn beschikking heb! Dit heb ik nog nooit gehad, dus ik vind het wel gaaf! Naast me en boven mij zitten nog 3 collega’s.

Er zit ergens een internetcafé in de buurt, maar als ik mijn tafel in het midden van de kamer zet, kan ik ook een netwerk ontvangen. Een ander netwerk kan ik ontvangen als ik op het toilet zit, heb ik al ontdekt, maar dat zit niet zo comfortabel dus zet ik mijn tafel maar af en toe in het midden van de kamer hihi!

Dus hier zit ik dan ineens, in mijn studio in een voor mij nog vreemd land. Mijn oriëntatievermogen ben ik helemaal kwijt dus ik heb geen flauw idee waar op Rhodos ik mij bevind. Ook ruik ik allemaal geuren die nog onbekend zijn voor mij, maar die ik ongetwijfeld binnen een paar dagen al niet meer bewust ruik.

Vrijdag
Vandaag ben ik met Niels op pad gegaan. Ik heb 5 collega’s en aangezien hij nu een paar hotels onder zijn hoede heeft die ik straks krijg, liep ik een dagje met hem mee.
’s Ochtends gaf hij in twee hotels informatiebijeenkomsten waarbij ik geluisterd en veel geschreven heb; bovendien moet ik dit over een kleine twee weken zelf doen! De informatie die gegeven word is vooral over Rhodos. Was wel raar om informatie op te schrijven over Rhodos terwijl ik er zelf nog zo weinig van weet…
’s Middags gingen we een paar uurtjes naar het TUI kantoor hier op Rhodos. Hier werken wij dus, maar ook de Duitse tak van TUI en er werken ook ‘gewone’ Grieken die zich bezighouden met de reserveringen van de hotels en de excursies.
Daar hoorde ik van mijn chief dat ik volgende week 2x meega op excursie zodat ik Rhodos beter leer kennen, ben heel benieuwd!
Verder heb ik deze middag besteed aan het schrijven van de welkomstenveloppen die elke gast krijgt; hier moest het vluchtnummer, naam, accommodatie etc. op komen te staan. En als je je indenkt hoeveel mensen er in één vliegtuig kunnen is het heel veel werk!
Ook hoorde ik dat ik zondag mee ga met de transfers van de gasten; dus de gasten verwelkomen op het vliegveld, zorgen dat ze in de juiste bus komen en zelf één bus begeleiden die mensen bij hun hotels af zet waarbij je tussendoor ook informatie en huishoudelijke mededelingen geeft over Rhodos.
Verder moeten er uiteraard ook mensen weer terug naar de luchthaven, dus die pik je bij hun hotel op en begeleid je bij het inchecken.

Voor ik het vergeet: ik heb al één Grieks woordje geleerd: Jamas! Dat betekend ‘proost’.
Wel, dit komt vanavond goed van pas aangezien TUI een feest heeft hier vanavond. Dus alle Grieken, Duitsers en Nederlanders komen, ik ben benieuwd!

Zaterdag
Wat een avond, gisteravond! Eerst hadden we het bedrijfsfeest, waar een buffet was met fingerfood; allemaal kleine hapjes. Erg lekker! Nadat we ons buikje vol hadden gingen we naar de uitgaansstraat van Rhodos. Ik ben nog nooit naar een soort van Party-Island geweest, dus dit was helemaal nieuw voor mij. Niet dat Rhodos zo’n Party-Island is zoals bijvoorbeeld Ibiza, maar er stonden overal proppers om ons naar binnen te lokken en de ene club zag er nog sjieker uit dan de andere. Maar wij lieten ons niet inpalmen; we gingen naar een club toe waar een openingsfeest was. Omdat wij van TUI NL waren, kregen wij allemaal een papiertje waarmee we de hele avond gratis konden drinken! Niet alleen dat maakte de avond leuk, want er trad een enorm gave band op waar ze drie zangeressen hadden en een zanger, die om de beurt een liedje zongen. En dat konden ze, echt geweldig! Dus al met al een hele leuke avond gehad…
Vandaag was het wel moeilijk om op te staan want de wekker liep om half 8 op, terwijl we om half 4 in ons nest lagen…
Ook deze dag ben ik weer met Niels mee gegaan en zo heb ik nog meer hotels gezien. Ook heb ik tijdens het bezoekuur bij een hotel al een aantal gasten kunnen helpen. Dat ging eigenlijk vanzelf; Niels zat achter een tafel waar de mensen hem op konden zoeken en bij gebrek aan stoelen stond ik achter een soort van balie, waardoor ik al gasten kon helpen als Niels met andere gasten bezig was. En dat vond ik errrrg leuk! Ik weet wel dat ik nog heel erg veel moet leren want ze kunnen met 1001 verschillende vragen naar je toe komen en daar moet je wel een passende oplossing voor vinden. Maar, al doende leert men, toch!
’s Middags zijn we weer op kantoor geweest en toen we daar al het werk af hadden kreeg ik scooter les, jawel! Ongeveer één uur duurt deze les waarop ik leerde draaien, sturen, etc. Van te voren dacht ik; oooh dat doe ik wel even! Maar zo makkelijk is het niet…
Meteen na die scooterles kon ik met de scooter terug naar mijn appartement, best spannend hoor; de Grieken rijden niet zoals we in Nederland gewend zijn, ze rijden wat wilder. Maar ik ben goed thuis gekomen en zelfs zonder verkeerd te rijden! Dat vind ik een enorme prestatie van mezelf: in New York kon ik me heel goed oriënteren, maar hier bak ik er helemaal niets van! Maar dat zal ook wel weer goed komen!

Zondag
vanochtend liep om kwart voor 6 al de wekker af; zondag is transfer dag! Op deze dag komen en vertrekken de vliegtuigen. Samen met Katja ging ik naar een hotel toe, waar de route van de bus zou beginnen. Uiteraard op mijn scooter!
Helaas had de bus een uur vertraging, waardoor eigenlijk meteen de hele route in de soep liep, maar gelukkig hadden we wel genoeg tijd. Op het vliegveld aangekomen hielpen we nog mensen met inchecken en erna konden we meteen door naar de aankomsthal om de arriverende mensen op te wachten.
Ofja, ik keek eigenlijk alleen maar mee. Ik heb mijn TUI uniform nog niet, dus kan ik ook niet het visitekaartje zijn van TUI. Maar ik heb wel nog anderhalve week dat ik ingewerkt word en veel leer!
Sjonge, het lijkt alsof ik hier al weken ben terwijl het maar een paar dagen zijn. Ik moet echt eerst alles wat ik hierboven heb geschreven nog eens doorlezen, anders weet ik echt niet wat ik allemaal gedaan heb, zoveel doen we hier!

Vanmiddag waren we al om half twee klaar op kantoor, dus zijn we bij een hotel gaan lunchen, gratis! Blijkbaar kan dat bij sommige hotels voor ons, super! Vervolgens zijn we naar een barretje bij de zee gegaan en hebben we daar koffie gedronken. Toen we dat gedaan hadden zijn we een berg op gegaan met de auto; daar staat een enorm kruis waar je via een wenteltrapje in kan gaan en een schitterend uitzicht hebt over Rhodos. Je kunt zelfs Turkije zien liggen! Het is wel wat heiig op het moment, maar dat mistige uitzicht wat je daardoor krijgt geeft wel een mysterieus uitzicht!
Vervolgens wist Niels nog een bunker te liggen. Een heel bijzonder plaatsje omdat het niet toeristisch is. Je zit er heerlijk rustig en hebt ook daar een mooi uitzicht over Rhodos! Bovendien was het ook een leuke gelegenheid om mijn collega’s wat beter te leren kennen.

Het waait hier trouwens best hard. Ik weet niet of dat altijd zo is, denk het niet. Maar daardoor loop ik zowat continu met een coupe wind rond! Ook op de scooter had ik eens harde tegenwind! Sjee mijn helm ging door die harde wind een beetje naar achteren!

Deze avond ben ik ook weer naar het vliegveld geweest, deze keer met Mariska. We waren met z’n tweeën, dus ik kon lekker helpen! Mariska ging achter de balie staan zodat de gasten bij haar hun welkomstenvelop op konden halen en vervolgens naar hun bus konden gaan. Ik stond een paar meter verder bij de schuifdeuren waar de gasten uit komen nadat ze hun koffers gehaald hadden. Dus een map waar het logo van Holland International en Arke op stond, hield ik in de lucht waarna de mensen vanzelf naar mij toe kwamen en ik ze vervolgens kon doorverwijzen.
Echt zo leuk om te doen, het lijkt iets heel simpels, maar het is wel gezellig! Je zorgt er altijd voor dat je uiteraard ruim op tijd op het vliegveld komt, waardoor je vaak tijd over hebt en nog wat kunt buurten met de collega’s van andere touroperators. Ook zie je mensen aan komen van andere vluchten en kunnen er soms All you need is Love/ Hello, Goodbye achtige taferelen voor je neus gebeuren!

Zo een hele lap tekst getypt alweer!!! Maar jullie lezen het wel: ik vermaak me tot nu toe heel goed hier. Het eiland is erg groot en heel erg mooi. Ook met de collega’s is het erg gezellig….

Zo, tot zover mijn eerste update vanuit het zonnige Rhodos.
Tot de volgende keer!!!
Xxx

P.s. voor foto's kun je naar mijn hyves gaan:
www.mot87.hyves.nl

Reacties

Reacties

Chantal

Ha zussie!

Super om te lezen dat het je nu al zo goed bevalt! Ik ben erg benieuwd hoe alles verder zal gaan. Have fun!

Kussies en een knuff van Luna

Tante Rien

Kalimera, Maud of ten wel goedenavond,

het is wel vliegen, rennen en doorgaan met je werk.
Krijg jij het even gezellig op Rhodos, hoeveel graden is het daarzo?
Zo te lezen voel je, je al helemaal thuis bij de Grieken.
En dat gratis drinken en eten is ook nooit weg.
Zo, hou je nog geld over voor andere leuke dingen!
Wat een verwennerij, Maud, niets te klagen!
Nog even en je wordt op handen gedragen!

Veel plezier,
liefs van tante Rien

essie

Suuuupeeeer zussie!!!

Oma en Opa

WIj zitten nu nog met de kachel aan want het regent en is heel koud. Laat je maar lekker bruin bakken tenminste als je de tijd er voor is. Liefs Oma en Opa

Enny

Enne Maud , hoe smaakt de ouso? (vies he)
Je hebt het wel druk daar op dat eiland , zo te lezen!
Maar wel geweldig alles wat je daar doet en gratis eten en drinken! wow! te gek.
Kalinichta Maud. Groetjes en liefs Enny.

Jenny

Hoe gezellig om je verhaal weer te lezen Maud. Inderdaad....op korte tijd heb je al veel gedaan, ontdekt en geleerd!!! Dat gaat supersnel, he? Schitterend voor je om zo'n mooie studio te hebben...Plus zo'n handig scootertje! Rijden best snel, he?
Ha ha ha...'t uitgaansleven is je ook al 'n beetje bekend...Tja..en dat vroeg opstaan telkens...ben je wel gewend, he? Wist je dat je zoveel gratis kreeg? Dat is mooi meegnomen, vind ik!
Nog veel plezier...geniet van de zon en jamas!!

Bernadette

Zo te lezen heb je al van alles beleefd en bevalt het je daar goed. Dus een goed begin is het halve werk.....
De echte drukte zal denk ik nog moeten komen in de maanden juli en augustus maar dan ben jij lekker ingewerkt. Het lijkt mij heel leuk om in een vakantiestemmings-sfeer te werken. En je kunt ook nog genieten van het heerlijke weer en de mooie omgeving. groetjes van iedereen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!