Life is short- travel it well!

Update uit Rhodos

Hallo allemaal!
Hier weer een update vanuit Rhodos!
Na mijn laatste bericht hier op de site is er zoooo veel gebeurd, heb ik zoveel dingen gezien en gedaan.
Ik ben op excursie geweest, drie keer. Het was echt heel erg leuk om meer van het eiland te zien. Wat is het toch een mooi eiland! Als je de foto's op mijn hyves ziet (http://www.mot87.hyves.nl/ ) ,krijg je een beetje een indruk van hoe mooi het hier is!
2 weken geleden kreeg ik te horen dat ik op donderdag mijn eigen transfer bus had naar de luchthaven toe. Een transfer bus is een bus die de gasten van verschillende hotels afhaalt om ze vervolgens allemaal naar de luchthaven te brengen. Meestal is daar een host(ess) bij en nadat ik dus een aantal keren bij collega's had mee gekeken mocht ik het nu in mijn eentje doen!
Dus al ruim van tevoren (lees: één uur) zat ik al op het terrasje bij het hotel waar de transfer zou beginnen. Beter te vroeg dan te laat; dat laatste kun je echt niet maken! Mijn richtingsgevoel begint gelukkig langzaam te komen, maar je weet maar nooit. Dus aangezien ik de tijd had, was ik lekker relaxt op tijd vertrokken. Op de afgesproken tijd kwam de bus en zo gingen we verschillende hotels af om gasten op te halen. Nadat alle gasten in de bus zaten en we dus naar de luchthaven konden rijden, kon ik beginnen met een praatje in de bus: men neme een microfoon en wat informatie omtrent het inchecken, that's it! Ik had een hele fijne bus chauffeur die lekker op tijd was, zodat we bij alle hotels op tijd waren. Ook had ik hele aardige gasten, een erg mooie transfer om mee te beginnen dus. En ik vond het nog leuk ook...
Het was wel een beetje raar, ik kwam immers een week geleden zelf met het vliegtuig aan en ik had toen nooit durven denken dat ik een week later al zelf een bus aan het begeleiden was!
Ook dacht ik de eerste dagen als ik mijn collega's aan het werk zag: Ga ik dat straks ook echt zelf doen?! Cool!!!

Langzaam aan krijg ik er dus steeds meer taken bij, wat ik erg leuk vind! Maar ik merk wel dat ik nog heel veel moet leren hoor, er komt zoveel informatie op me af over de hotels, de gasten, Rhodos, de luchthaven etc. Deze vrijdag is het werkschema in gegaan, wat betekend dat ik vanaf nu ook zelf een aantal hotels onder mijn hoede heb.
Een aantal keren per week bezoek ik dus deze hotels.
Om een indruk te geven van mijn werkweek:
Maandag: Informatie bijeenkomsten geven en bezoeken afleggen bij je eigen hotels, daarnaast in de middag op kantoor zitten. 's Avonds ook bezoeken afleggen bij hotels. Die informatiebijeenkomsten mag ik sinds een week ook geven.
Dinsdag: luchthaven dag. Dus in de transfer bus zitten en de gasten helpen bij het inchecken en uiteraard de nieuwe gasten opvangen en begeleiden naar hun accommodatie. Dit doe je 's ochtends en 's avonds, in de middag zitten we op kantoor.
Woensdag: Informatie bijeenkomsten geven en ook deze dag leggen we bezoeken af bij je eigen hotels en zit je 's middags op kantoor.
Donderdag is er weer een luchthaven dag. Dit is de drukste luchthaven dag, er komen dan ook altijd veel nieuwe gasten aan en er vertrekken er ook weer een heleboel.
Vrijdag: Informatiebijeenkomsten geven en bezoeken afleggen bij je eigen hotels en ook weer op kantoor zitten.
Zaterdag: bezoeken afleggen bij hotels en op kantoor zijn.
Zondag: VRIJ!

Misschien lijkt het werk niet zo afwisselend, maar niets is minder waar! Je weet nooit niet wat je kunt verwachten.
Het leukste vind ik tot nu toe de luchthaven dagen. Maar ik moet zeggen dat ik de bezoekjes aan de hotels ook enorm leuk vind. Alleen moet ik overal nog een beetje mijn eigen weg erin vinden en een routine krijgen. Ook weet ik natuurlijk bij lange na nog niet alles, wat ik erg frustrerend vind, omdat ik van mening ben dat ik aaaaaaalles moet weten. Maarja dan bedenk ik me dat ik pas twee weken hier ben en dat het niet meer dan logisch is dat ik nog niet alles weet.
Maar wat wel belangrijk is: ik vind het leuk! Als ik 's middags even thuis ben en eraan denk dat ik 's avonds bijvoorbeeld weer naar de luchthaven ga, krijg de kriebels in mijn buik en een smile op mijn gezicht, zo leuk vind ik het!

Vorige week zaterdag had ik mijn eerste vrije dag hier, dus ik keek al dagen er naar uit om lekker te gaan bakken op het strand....Die ochtend werd ik echter wakker van regen en onweer!!! Maar ik had er het volste vertrouwen in dat het weertje wel op zou knappen, dus ik besloot om even wat boodschappen te doen en nog even naar het internet café te gaan, zodra ik dat gedaan had moest het weer toch wel beter zijn, niet?!
Dus toen ik deze dingen gedaan had, regende het weliswaar niet meer, maar het was wel bewolkt. Maar ik moest en zou naar het strand gaan...dus ik pakte mijn boeltje en vertrok met mijn scooter naar het strand. Toen ik mij daar eenmaal op mijn strandbedje had geïnstalleerd en net een tijdschrift uit mijn tas vandaan haalde, begon het te onweren!!! Maar ik had geluk want dit waaide de andere kant op. Het was wel fris, want het waaide ook best hard, maar ik liet me natuurlijk niet van de wijs brengen he, en ben gewoon gaan zwemmen. Kkkkkoud!!! Brr!

Vandaag had ik ook vrij, maar het is toch anders, zo'n vrije dag. Omdat het werk zo leuk is, en ik het leuk vind om er alles over te leren, is een vrije dag voor nu nog een bijkomend voordeel, maar niet iets wat ik nodig heb om me op te laden. Natuurlijk is het wel relaxt om de hele dag op het strand te liggen, daar hoor je mij niet over klagen!!! Maar omdat ik eigenlijk elke dag lol en plezier heb hier, word ik elke ochtend blij wakker, vrije dag of niet!
Dus...jullie lezen het al; ik vermaak me hier uitstekend. Nog nooit heb ik mij eerder ergens zo snel thuis gevoeld bij nieuwe mensen die ik ontmoet, in dit geval mijn collega's. We hebben het erg gezellig en zijn al een paar keer gaan stappen hier op Rhodos! In de ‘Barstreet' is het hier te doen, daar zitten alle barretjes en discotheken. We hebben al een vast patroon in ons uitgaansritueel:
Eerst gaan we naar een Hollands barretje, vervolgens naar de Big Brother, een discotheek, dan naar Down Under en ten slotte naar de Calerado. Daar treed heel vaak een enorm gave band op! Ook hebben wij het geluk dat we hier op het eiland werken, want voor deze discotheek hebben we een VIP-pas gekregen, waardoor we voor de rest van het seizoen daar met een enorme korting kunnen drinken! (We krijgen trouwens ook vaker korting bij restaurants e.d.)
Na de Calorado gaan we meestal nog een drankje doen in het Hollands Barretje en lopen we de snackbar binnen die daar tegenover zit. Daar hebben ze namelijk Frikadellen en Kaassoufflés! Jammieee...

Ondertussen cross ik al 2 weken met mijn scooter rond, maar ik heb een beetje een haat/liefde verhouding met dat ding. Ik vind het heel erg leuk om scooter te rijden, maar voel me er nog niet altijd veilig op; je rijdt al snel harder dan dat je zelf in de gaten hebt (80). Maar de wegen zijn niet overal even goed en bovendien zijn de wegen ook best glad. Ook rijden de Grieken wat assertiever dan de Nederlanders.
Ook heeft dat ding mij al twee keer in de steek gelaten doordat hij niet meer startte. Grrrrr maar ik heb nu een hele blitse gele scooter die het prima doet, *afkloppen!* Helaas zijn er van die mislukte figuren die het leuk vinden om 's nachts de benzine uit onze scooters te halen! Dus dan wil je 's ochtends weg rijden, is de benzine op!
Maar al met al is het wel heerlijk om op de scooter het eiland door te crossen!

Zo, dit was weer de update voor deze keer...
Xxx van een blije Mot!

Wink

Reacties

Reacties

Tante Rien

Kalimera blije Maud,

Mooie werk-vakantie foto's heb je gemaakt, Maud.
Het lijkt me heerlijk relaxt, daarzo in Griekenland en zo te zien heb je leuke collega's. En niet te vergeten, je eet nog lekker ook! Geloof best, Maud, dat de dagen wel voorbij vliegen, als ik lees wat je allemaal moet doen.
Het fijnste is dat je er veel plezier in hebt, ga door en dan wordt echt door iedereen op de handen gedragen!
Wij zitten 2 weken in hartje Amsterdam en we vermaken ons ook kostelijk!
Heel veel succes op Rhodos and have a nice relax time there.

Liefs tante Rien.

Bernadette

Ha Maud
Wat een genieten en dat dit ook nog je werk is, dat is toch helemaal super!!
Heb je ook een helm op als je met de scooter gaat.
We zijn net terug van een lang weekend Luxemburg met de hele familie. Martijn en Mo hebben gevist in het stuwmeer en hebben 1 grote forel (via de Knaufwinkel) gevangen!!!! deze lekker ok de bbq klaargemaakt.
Op dit moment is het hier grauw en grijs en koud, maar het komende weekend zou het 25 graden worden!!!
heel veel groetjes uit Roermond van Bernadette en aanhang

Katja

hey Maud,

Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Had ook helemaal niet anders verwacht! :D
Geweldig...
Je foto's zijn trouwens ook erg mooi. Vind Griekenland sowieso helemaal geweldig. Mooi!
Wij zijn net terug van een weekendje Oostduinkerken met Lonneke en Andreas, en natuurlijk Sem!!! Heerlijk bij zee...
Tot snel!!!!
xxx

Jenny

Hey Maud,
Je hebt 't helemaal, volgens 't lezen van je verhaal, helemaal onder de knie en anar je zin op Rhodos. Komen er ook foto's van?
Fijn, dat je 't zo goed kunt vinden met je collega's. Hoe gaat 't met je witte muur? Is er al 'n opvallende vlek bijgekomen?
Leuk...jullie ritule stapavondjes...Van 't een naar 't ander!! Lekkere drankjes daar? En dan tuurlijk lekker smullen van frikandellen en kaassoufleetjes...!!! Trouwens...kook je zelf? Of krijg je elke dag 'n lekker dineetje van de werkgever?
Ik bemerk, dat je geniet van elke ervaring...Dat geeft veel voldoening, he? En dat reizigers denken "Oh..die weet alles hier!"....en je zelf net 'n dikke week daaar bent!!!
Je schrijft erg boeiend, humoristisch en met 'n goede overdracht. en volgen je helemaal...op de steps in Rhodos!!
Veel plezier...en geniet er maar van...

Esther

:D

Imke

Nou Maud, klinkt goed allemaal !
Ik ga snel eens even die foto's van je bekijken !
Veel plezier en wellicht een tip; zorg voor een jerrycan benzine in de buurt ;) haha !!!

Greetz, Imke !

Tante Rien

Kalimera Maud,

Je bent toch niet afgedreven op zee????
Ik lees niets meer van jou over Rhodos???
Waar ben je???
Ik begin je nu al te missen, Maudje!!!!
We zitten in Drenthe te kamperen en vermaken ons best.

Veel liefs van Tante Rien en tot mails and have a nice time.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!