Life is short- travel it well!

Ik leef nog!!!

Zo, weer een nieuwe update uit het zonnige Rhodos! Mijn oprechte excuses dat het zo lang heeft geduurd voor er weer iets van deze kant kwam, maar: geen nieuws, goed nieuws, toch!
Ik heb in de tussentijd zoveel gedaan, geleerd en meegemaakt dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen!

Ik ben weer op twee excursies mee geweest, waardoor ik ze nu bijna allemaal gedaan heb. Afgelopen maandag ging ik samen met Cynthia op de jeepsafari. Ik zou eigenlijk een week eerder gaan, maar toen zaten de jeeps vol, dus kon ik niet mee. Het bijkomend voordeel was wel dat ik ’s middags de voetbalwedstrijd van Nederland kon zien! Dus op kantoor hebben we heel hard gewerkt en de voorgaande dagen hadden we al voorgewerkt zodat we uiteindelijk naar de stad konden racen om in het Nederlands barretje de wedstrijd te kunnen zien. Dat is wel grappig: 3 TUI auto’s en 3 scooters met TUI mensjes erop in een colonne door de stad. De eerste helft van de wedstrijd heb ik bijna niet kunnen zien: ik had die week de noodtelefoon op zak, en deze bleef af gaan tijdens de wedstrijd! Dat was wel balen, maar niets aan te doen. Ik heb een haat-liefde verhouding met dat ding…Van de ene kant vind ik het wel leuk om deze op zak te hebben omdat gasten je bellen met een situatie die je vaak acuut moet oplossen en als dat dan lukt, is dat kicken! Maar ik was ook wel blij toen de week om was en ik de telefoon aan mijn collega kon geven, zo was ik er van verzekerd dat ik niet meer uit mijn nest gebeld kon worden. ;-)
Nou, zoals ik net al zei kijken we hier dus ook het WK, voor zover het gaat, want we werken natuurlijk heel onregelmatig. Zo moest Ghana afgelopen zaterdag spelen om 17 uur, terwijl om die tijd net mijn bezoekrondje begint en ik mijn hotels moet af gaan. Bij sommige hotels kon ik het wel op de TV volgen, maar bij andere hotels niet. Maar gelukkig werd ik op de hoogte gehouden door mijn collega’s! Woensdag heb ik mijn collega’s ook mee gesleept naar een barretje om de wedstrijd ’s avonds te kijken die Ghana moest spelen tegen Duitsland. Aan het tafeltje voor ons zat een Duitse meid, die helemaal uit haar dak aan het gaan was voor Duitsland, en wij zaten achter haar en waren natuurlijk helemaal voor Ghana! Jammer dat ze de wedstrijd verloren hebben, maar gelukkig zijn ze wel door!!!

Om even terug te komen op de jeepsafari; die was meeeeega vet. Echt, het was een perfecte excursie, een excursie die je vakantie top zal maken! We zaten bij twee Engelse meiden in de jeep, maar zij hadden nog geen rijbewijs, dus Cynthia en ik mochten rijden!!! Dus gingen we lekker op pad, Cynthia begon met rijden. Het eerste stuk ging nog over asfalt, maar ineens sloegen we ergens rechtsaf en gingen we dus echt off-road. We reden op weggetjes die geen weggetjes te noemen zijn, met keien, gaten in de grond, etc. Een beetje te vergelijken met de wegen in Ghana, maar dan erger hahaha! Nadat we ergens een stop hadden, nam ik plaats achter het stuur! En dat was echt mega vet, tot we ineens bij een helling aan kwamen die heel stijl was en waar de weg echt zwaar belabberd was. Van te voren had ik nog lopen vertellen tegen Cynthia dat ik helling trekken leuk vond, maar in die jeep bakte ik er niets van! Steeds ging er iets mis als ik het deed, dan rolde de jeep naar achter, moest ik heel hard optrekken en roken we tenslotte een verbrande plastic lucht…maar goed, de helling ben ik uiteindelijk goed opgekomen!!! Nadat we weer een stop hadden nam Cynthia weer plaats achter het stuur en ben ik op het dak van de jeep gaan zitten en daar ben ik eigenlijk niet meer vandaan gekomen, het was echt mega sjiek! Na een lunch en een korte plons in zee reden we weer terug en toen zat deze excursie erop!
De dag erna kon ik weer op excursie en deze keer ging ik de jungle van Rhodos verkennen. Heeft Rhodos een jungle? Jawel! Nikos, een rasechte Griek nam ons te voet mee de jungle in, een beetje te vergelijken met de mangroven die je in bijv Maleisië tegen komt! In het midden van de jungle kwamen we bij een geïmproviseerde keuken uit, Nikos maakte daar een lekkere lunch voor ons klaar en wij konden ondertussen lekker relaxen in de hangmatten, wat een zwaar leven….
Op het einde van de jungle vond Nikos het nog leuk om aan de gasten te vertellen dat ik de hostess van TUI was. Dat, terwijl ik de hele dag al probeerde incognito te zijn! Ook zag ik er niet TUI-representatief uit natuurlijk en kreeg ik de opmerking van gasten: “Joh, ik herkende je niet met je kleren aan!” Voor er misverstanden ontstaan: de gast bedoelde natuurlijk dat hij me niet herkende met mijn eigen kleren aan ipv mijn TUI pakje!
Afgelopen vrijdag mocht ik oppassen op het zoontje van mijn Chief, wat wel relaxt was! In ruil daarvoor: Nederlandse TV, draadloos internet, een heerlijke bank om in te hangen en een suuuuper bed om in te slapen, whiehoew! De dag erna gingen we met alle collega’s een boerderij bekijken en ging het zoontje ook mee. Het was een klein uurtje rijden naar die boerderij en ik zat bij mijn chief en haar zoontje in de auto en ik heb daar lekker het kind uit kunnen hangen. ;-) Ik had mijn strandlaken bij me en ineens was het onze ‘onzichtbare deken’ geworden, van die knul en mij. Dus sloegen we de deken om ons heen in die auto en zo konden we naar de meest gekke plaatsen gaan, dus zo ben ik o.a. op mars geweest die dag…hilarisch, echt een te gekke knul is dat!!!

En verder, amuseer ik me nog heel prima hier! Met de collega’s gaan we op zaterdag stappen in de Barstreet hier, wat altijd erg leuk is! Vorige week was ik de BOB, aangezien ik de noodtelefoon op zak had. Dan kan je het niet maken om te gaan drinken en half lazarus die telefoon op te nemen natuurlijk! Maar het was wel leuk om de BOB te zijn voor een keer en te zien hoe iedereen steeds dieper in het glaasje gaat kijken. ;-)
Met mijn scooter kan ik het steeds beter vinden trouwens. We crossen samen gezellig het eiland rond en sommige stukken zijn echt heerlijk om te rijden omdat je waanzinnige uitzichten hebt!
De informatiebijeenkomsten die ik moet geven gaan ook lekker! Afgelopen woensdag zouden er 60 gasten kunnen komen naar mijn info, maar kwamen er maar 22, maar desondanks liep de info zooo lekker, echt heerlijk, ik zat er helemaal in! Langzaam aan komt er een ritme in de dagen hier, wat wel fijn is. Maar ze vliegen ook echt voorbij, dat is dan weer balen!
Vorige week was het trouwens bloed heet hier, zeker 40 graden! En daarbij was het ook ontzettend heiig waardoor Turkije niet meer te zien was! Echt vaag, dan lijkt het net alsof Turkije ineens van de aardbodem verdwenen is, maar die zie je gewoon niet meer!
Nu zijn de temperaturen weer wat gedaald en zitten we rond de 30/35 graden. Kun je het voorstellen: gister was het 25 graden en was het fris, ik had bijna mijn jasje aan gedaan!

Zo, ik weet eerlijk gezegd verder niet wat ik moet vertellen en daarbij heb ik het gevoel dat ik jou, mijn beste lezer, tekort doe…ik heb tenslotte al een tijd niets van me laten horen. Of heb ik jullie tijdens mijn voorgaande tripjes gewoon verwend met mijn bijna wekelijkse verhalen?!?!?!
Maar ik heb verder gewoon weinig te melden, behalve dat het leuk is hier! Rhodos is en blijft een mooi eiland en de mooie uitzichten, de zonsondergang die ik zie vanuit de bus, de landschappen waartussen ik rijd op mijn scooter, het verveelt niet!
En het werk; het was leuk de eerste weken en dat is het nog steeds. Al is ‘leuk’ de understatement van de eeuw. Het werk is genieten; het is afwisselend, het is mooi en gewoon vet kicken! Na mijn vrije dag afgelopen zondag, was ik dus 2 dagen op excursie geweest en ondanks dat deze excursies super waren, was ik enorm blij om woensdag weer gewoon aan de slag te kunnen gaan. Voelde me zo nutteloos toen ik op de excursie was en bovendien; hoe leuk die excursies ook waren, het werken vind ik veeeeeeel leuker!!!! En nog steeds maakt een vrije dag me niet zo veel uit. Of hoe moet ik het uitleggen; een vrije dag is net zo fijn als een werkdag! Mooi toch, ik hoop dat dit gevoel lang zal blijven. Als dat zo is, dan begint het er steeds meer op te lijken dat ik mijn dreamjob wel gevonden heb!

Zo, damens, heren, dit lijkt me een mooie afsluiting voor deze keer.
Ik zal proberen de volgende keer iets eerder wat te laten horen!
Heel veel liefs uit het mooie Rhodos!!!

Maud

Reacties

Reacties

Katja

Wat leuk om weer het een en ander van je te lezen, meid.
Je hebt het echt naar je zin daar en dat is fijn om te lezen.

Hoelang blijf je nu nog daar? :)

Hier is het ook erg warm: zondag melden ze 30 grade: dan kun je wel rade wat het warm wordt hier in Limburg, waar je nog een paar graadjes erbij kunt tellen :s.

Maud, geniet nog van je mooie tijd en belevenissen daar! Wil je nog eens wat foto's plaatsen hoe alles daar eruit ziet enzo :D.
Hoe meer hoe beter :)

Tot snel!!!
Liefs, Katja

Jenny

Ha Mot...wat leuk weer iets te horen.
De rode draad bij jou is echt met je werk bezig te zijn! Super. Kan me voorstellen, dat daardoor de dagen omvliegen!!! Hoe lukt 't nog met de ouzo? Of heb je hier geen tijd voor?
Kan me voorstellen, dat 't in die hitte misschien niet echt lekker is....Het wordt echter altijd ijs- en ijskoud geserveerd!!!
De temperatuur hier is ook aardig verhit bezig! Ze garanderen ons (niet voorspellen) 30 graden en meer! Gelukkig is er wel 'n lekker windje aanwezig. Maakt 't draaglijk!
Heb je ondertussen al leuke vriendschappen opgebouwd? En overgehouden? Je kunt overal op deze wereld wel ergens terecht, he?
Trouwens...hoe bevalt de Griekse kost? Of is dat aangepast? Ik zou, geloof ik, kilooooos bijkomen!!!
Tot wederhoren en 'n warme groet

Imke

He Maud !
Geweldig verhaal weer, want mooi om te lezen dat je je eigen zo goed vermaakt daar! En wat gigantisch gaaf dat je het zo erg naar je zin hebt..
Jemig zeg.... geweldig !!!

Ik zie hierboven al allemaal vragen gesteld, ik ga er niet nog meer stellen, maar ben wel benieuwd naar die antwoorden! Komen die in een volgend verslag misschien?

Enjoy youre time !
x Imke

lieke

Hey maudje wat fijn voor je dat je het werk zo leuk vind, en dat je zo geniet van de dagen daar.
Geniet er nog maar heeeeeelllll erg van.
XXXXXX dien zus

lieke

PS. heb je niet wat meer foto's voor op de site of voor op hyves met de omgeving?????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!