Life is short- travel it well!

WK!

Warempel! Zo snel alweer een teken van leven van Maud?! Jawel!!!
Het kan niemand ontgaan zijn dat het WK in volle gang was en zo ook hier op Rhodos. Van te voren leek het me ontzettend leuk om hier het WK te volgen, mede door het feit dat ik dan voor twee landen kon juichen, maar dat viel eigenlijk een beetje tegen. De Grieken zijn niet zo WK-gek als wij zijn. Nergens kon je zien dat het WK in volle gang was, behalve in de restaurantjes waar de toeristen kwamen. Maar door de onregelmatige werktijden, heb ik geen Griekse wedstrijd kunnen zien, en maar Ă©Ă©n wedstrijd van begin tot einde kunnen zien. De finale!!!! De rest van de wedstrijden viel steeds net tijdens mijn bezoekuur: dus terwijl ik van het ene naar het andere hotel ging, probeerde ik tussendoor nog even in de hotels iets mee te pikken van de wedstrijd; in bijna al mijn hotels was er ergens wel een ruimte te vinden waar het oranje kleurde. En op andere dagen was ik op de luchthaven waardoor ik de wedstrijd moest missen. Maar het was erg kicken om de wedstrijd ter wedstrijden, de finale, van begin tot einde te kunnen zien!

Tijdens de kwart finale, had ik ook mijn bezoekrondje en toen mijn bezoekrondje ten einde liep, was ook de wedstrijd afgelopen. Ik reed met mijn scooter door een straat met een aantal barretjes en het was gekkenhuis daar! Overal oranje op straat, mensen waren aan het dansen, aan het zingen…echt geweldig!
En toen…hoopte ik zo dat Ghana die avond zou winnen; dan zouden ze namelijk tegen Nederland moeten spelen! We gingen net die avond uit eten met alle collega's, dus ik zat daar helemaal zenuwsappig te zijn omdat ik ondertussen op de hoogte gehouden werd van de wedstrijd via Esther. Wat een spannende wedstrijd was het, en wat waren ze er dichtbij! Maar helaas, Uruguay was toch sterker!
Maar goed, toen werd het dinsdag en moest Nederland om half 10 spelen. Die wedstrijd zou ik ook missen omdat ik op de luchthaven zou zijn. Maar ooooh, wat was het vet! Veel gasten waren in het oranje gekleed en ineens hoorde je iedereen heel hard juichen en wist je; er is een goal!!!! Zo snel mogelijk probeerden we iedereen in te laten checken, want als ze door de paspoortcontrole gingen, was daar een TV te vinden waarop ze de wedstrijd konden volgen!
Ondertussen gingen Mariska en ik naar de aankomsthal, om de nieuwe gasten te verwelkomen. En daar raakte ik door de zenuwen wel ietswat van mijn padje af; ik feliciteerde gasten met hun honeymoon, terwijl ze helemaal niet op honeymoon waren…..auwwww!!!!
Gelukkig waren alle gasten er snel door en had niemand zijn bagage verloren, waardoor wij bussen weg konden spreken. Terwijl wij op de parking stonden bij de bussen, waar de gasten in zaten, kreeg ik telefoon van Cynthia: 'MAUD!!!! Het staat 2-1!!!!!' Dus Mariska en ik helemaal juichen en springen op die parking en in de bus lagen de gasten in een scheur! Ik liep een bus in om te vermelden dat het 2-1 stond en toen kreeg ik te horen: jaaaa we hadden je al gehoord….whahahaha! Het was echt een feest om deze bus weg te spreken; iedereen was echt in een uitgelaten stemming!
Terwijl ik de bus dus aan het weg spreken was, ging mijn gsm weer: Cynthia….ik drukte haar weg en zei tegen de gasten dat ik niet hoopte dat ze belde om te vermelden dat er een goal gevallen was….Toen ze weer belde gaf ik de gsm aan de chauffeur en die zei me: het is 3-1!!!!! Nou toen was het hek van de dam, een groot feest in die bus, echt geweldig!
Vervolgens ging ik in mijn eigen bus en daar was ook iedereen lekker vrolijk, heerlijk! Nadat ik iedereen had afgezet bij de hotels ging ik linea-recta door naar de barstreet; naar het Nederlands barretje. In mijn TUI kloffie….(Daar moet ook nog eens een foto van komen, niet!) Dus daar hebben we nog lekker feest gevierd. Gek te beseffen dat Nederland in de finale van het WK staat!!!!
En toen was het ineens zondag, finale dag! Gelukkig was dit mijn vrije dag en zo zaten Cynthia en ik al ruim op tijd in de Twee gezusters om de wedstrijd te kunnen zien…Maar ooo wat was het jammer dat ze niet gewonnen hebben, zonde!!! Zou zo graag eens een goal mee willen maken in een café! Nog nooit heb ik een wedstrijd van begin tot einde gezien waar Nederland (of Ghana!) gewonnen heeft, jammer!
Maar desondanks kunnen we zeker terug kijken op een heel mooi WK, waar wij toch wel heel goed de finale gehaald hebben!
Xxx Maud

P.s. bedankt voor de kaartjes die ik afgelopen week mocht ontvangen!!! Erg lief en ik zal eraan denken kaartjes terug te sturen!
P.p.s. als antwoord op jullie vragen:
De Griekse kost is GODDELIJK!!!! Alleen al van simpele Tzatziki met brood waan ik me in de hemel! Ze hebben verder niet echt lekker brood vor bij het ontbijt te eten, maar als je uit eten gaat eet je je vingers er bij op!!!
Heb ook al wat leuke mensen leren kennen, maar verder zijn het toch vooral mijn collega's waarmee ik op trek. De meeste zie ik 7 dagen per week en we hebben nog altijd enorm veel plezier met elkaar!
Voor foto's verwijs ik jullie door naar mijn hyve: www.mot87.hyves.nl. Ik zit aan mijn limiet voor foto's op deze site en anders moet ik ervoor betalen. Net zo makkelijk dus om deze op hyves te zetten!!!

P.p.p.s: verder gaat alles nog helemaal goed hier, I'm alive and kicking, werk is nog steeds genieten en Rhodos verveelt bij lange na nog niet! Ook ben ik bezig met Grieks te leren, errrrrg leuk!

Reacties

Reacties

Jenny

Ha ha ha!!! Hoe leuk om 't WK in Griekenland mee te maken. Waren alleen de Nederlanders zo feestgericht? Eigenlijk hoefde je dus geen wedstrijd te zien met alle "Hollanders" in de buurt! Je bleef goed op de hoogte..audio!!! Hier in Swalmen zag je ook veel oranje en als er gespeeld moest worden, dan hoorde je wel, wat er gebeurde.
Ik zal je foto's zsm gaan bekijken op je hyves. Jammie...wat klinkt dat heerlijk...tzatziki en 'n Grieks restaurantje. Kijk 'ns, of je 'n origineel recept van de tzatziki kunt bemachtigen.....Of 'n ander lekker receptje...!!! Houd me aanbevolen!!!
Maar misschien ga je thuis wel 'ns Grieks koken....!!! hi hi hi
Warme, zonnige groetjes en geniet er van

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!